یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳
​سیمرغ عطار، پدربزرگ شد!

«سیمرغ پدربزرگ من بود» عنوان جدیدترین رمان فاطمه سرمشقی است که بحران‌های محیط زیست را موضوع اصلی خود قرار داده و از سوی انتشارات فنی ایران منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) «سیمرغ پدربزرگ من بود» عنوان جدیدترین رمان فاطمه سرمشقی است که بحران‌های محیط زیست را موضوع اصلی خود قرار داده است. 

فاطمه سرمشقی با اعلام این خبر گفت: مهم‌ترین ویژگی این اثر اشاره به داستان منطق‌الطیر عطار است.این بار نگاهی فانتزی‌تری به این داستان شده است و کودکان جای سی مرغ را گرفته‌اند.

سرمشقی که پیش از این مجموعه «قصه‌های نهال» با موضوع محیط زیست از او منتشر شده است، افزود: سی کودک به دنبال مشاهده شرایط نامساعد محیط زیست به دنبال پرنده‌ای می‌گردند. آنها در این راه با مشکلات پرندگان روبرو می شود و چالش‌ها را از دو بعد بررسی می‌کنند. اینکه چه اتفاقی باعث فرار پرندگان شده است. دیگر آنکه نبود پرندگان چه صدماتی در پی دارد. قهرمان اصلی داستان در طول این روایت با ناامیدی دوستانش روبه‌رو می‌شود اما در نهایت با یاری دوستان دیگری که آماده این کشف و مبارزه بوده‌اند به گام‌های نهایی نزدیک می‌شود.

براساس خبر روابط عمومی انتشارات فنی ایران (کتابهای نردبان) «سیمرغ پدربزرگ من بود» از آثار تقدیر شده در جشنواره سپیدار است و مخاطب آن نوجوانان‌اند و تصویرگری این کتاب را سحر دانشی برعهده داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها