دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳
​سه رمان انقلابی جدید از سوی به‌نشر در راه نمایشگاه کتاب

معاون تولید انتشارات آستان قدس رضوی از عرضه سه عنوان از جدیدترین رمان‌های این انتشارات در حوزه داستان انقلاب اسلامی از سه نویسنده در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی به‌نشر، سیداحمد میرزاده با اشاره به این‌که آستان قدس رضوی در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، حضور متمرکزی با محوریت به‌نشر دارد، گفت: به‌نشر به‌عنوان یکی از بزرگترین ناشران شرق کشور در بزرگترین رویداد فرهنگی امسال نیز همچون سال‌های گذشته مجموعه‌ای از جدیدترین آثار خود را در حوزه‌های مختلف کودک و نوجوان، عمومی و بزرگسال در معرض دید علاقه‌مندان و مخاطبان قرار می‌دهد.
 
وی درباره عرضه سه عنوان از تازه‌ترین آثار به‌نشر در حوزه داستان انقلاب اسلامی در نمایشگاه کتاب، افزود: «تیغ و تاج» عنوان رمانی به قلم مصطفی جمشیدی است که روند زندگی جهنمی یک شکنجه‌گر دوران ستمشاهی را روایت می‌کند. این رمان دربرگیرنده یک اتفاق معنادار برای یک بازجوی مست در کمیته مشترک شهربانی و ساواک است. «تیغ و تاج» همچنین رویکردی واقع‌گرایانه به نوع زندگی ستمگران دارد و از یک و چند رویداد مستند و شبه مستند بهره می‌گیرد. این رمان تسلط به دوران ستم و نحوه نگرش حاکمان را در بیدادگاه‌ها به تصویر می‌کشد. نگاه هستی‌شناسانه در کفر و ایمان شخصیت‌ها از دیگر مؤلفه‌های کتاب است. این رمان، دومین اثر مصطفی جمشیدی بعد از کتاب «رؤیای آق‌تاریم» بوده که توسط به‌نشر منتشر شده است.   
 
معاون تولید به‌نشر بیان کرد: «آدم‌های غلط» دیگر کتاب تازه به‌نشر در حوزه داستان انقلاب اسلامی است که در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود. این کتاب اثر حسن احمدی است که پیش از این رمان «در سال‌های دور» او، از سوی به‌نشر روانه بازار شده بود.
 
میرزاده درباره داستان این کتاب، گفت: شخصیت اصلی رمان، محسن، معلم علوم دبیرستان است که پدرش به دست ساواک به شهادت می‌رسد و خودش هم به‌دست آن‌ها گرفتار می‌شود. در مدت گرفتاری او، ماجراهایی برای مادر پیرش اتفاق می‌افتد. همچنین نویسنده شکنجه‌ها و ماجراهای زندان را به تفصیل توضیح می‌دهد.
 
وی همچنین با اشاره به کتاب «خلوت مدیر» به قلم علی‌اکبر والایی نیز افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، معلمی که انسان آزادی‌خواه و روشنفکری است، حکم مدیریت مدرسه‌ای در پایین شهر تهران می‌گیرد و اتفاقاتی در آنجا رقم می‌خورد که همه حاکی از فساد جنسی و فرهنگی بدنه مدیریت کشور در زمان طاغوت است. مدیر، جلوی مفسدان قَد علم می‌کند و سرانجام با شروع زمزمه‌های انقلاب به صف انقلابیون می‌پیوندد و انقلاب را تا پیروزی همراهی می‌کند.
 
مجموعه آستان قدس رضوی در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که از 12 تا 22 اردیبهشت‌ماه سال جاری با حضور ناشران داخلی و خارجی در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود، در چهار غرفه عمومی، کودک و نوجوان، دانشگاهی و زبان عربی، جمعا به مساحت 300 مترمربع، آخرین تولیدات خود را عرضه می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها