یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸
قصه‌های تصویری از مرزبان‌نامه به‌دست کودکان رسید

مجموعه «قصه‌های تصویری از مرزبان‌نامه» به روایت فریبا کلهر با تصویرگری فرهاد جمشیدی روانه‌ بازار کتاب شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی انتشارات قدیانی، مجموعه 10 جلدی «قصه‌های تصویری از مرزبان‌نامه» به روایت فریبا کلهر با تصویرگری فرهاد جمشیدی از سوی انتشارات قدیانی منتشر شده است.

مرزبان‌نامه کتابی به زبان مازندرانی، نوشته اسپهبد مرزبان است. بعدها سعدالدین وراوینی آن را از زبان طبری به پارسی دری نقل کرد. این اثر، یکی از آثار ارزشمند زبان فارسی است که در نیمه اول قرن هفتم نوشته شد. مرزبان‌نامه از جمله شاهکارهای بی‌چون و چرای ادب فارسی و مازندرانی است.

مرزبان‌نامه از زبان حیوانات و به تقلید از کلیله و دمنه نوشته شده‌ است. در واقع، نویسنده کتاب از طریق داستان‌های غیرمستقیم و از زبان حیوانات پندهای خود را به پادشاه زمان خود می‌گوید. و خانم فریبا کلهر آن را به زبانی ساده برای کودکان نوشته است.

عنوان‌های این مجموعه عبارتند از «مار در خانه موش، دوستی دیو و جهانگرد، شاهزاده و درخت معجزه‌گر، آهوی اسیر، یک پند و سه پند، بزغاله‌ی آواز خوان، موش و دوستان دروغگی، خروس دنیا دیده، گربه و اسب سوارکار، سه راهزن».

کتاب‌های بنفشه واحد کودک و خردسال انتشارات قدیانی، مجموعه 10 جلدی «قصه‌های تصویری از مرزبان‌نامه» را در نوبت چاپ اول، با شمارگان دهزار و 200 نسخه و قیمت 40 هزار ریال برای هر جلد در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها