دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳
حمید حسام چهره سال هنر انقلاب شد

حمید حسام، نویسنده حوزه دفاع مقدس به عنوان چهره هنر انقلاب اسلامی سال 1396 معرفی و تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در آیین پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی که شامگاه یکشنبه (26 فروردین‌ماه) در حوزه هنری برگزار شد، نشان هنر انقلاب به حمید حسام اهدا شد.

دیگر نامزدهای این دوره از چهره سال هنر انقلاب، حسن روح‌الامین (نقاش و گرافیست)، محمدرضا دوست محمدی (گرافیست)، محمدحسین مهدویان (کارگردان) و مهدی نقویان (مستندساز)‌ بودند.

فرآیند انتخاب چهره سال 96 هنر انقلاب، طی چند مرحله داوری توسط 60 هنرمند مطرح و شاخص کشور در حوزه‌های مختلف صورت گرفت.

در دوره های گذشته مرتضی سرهنگی (نویسنده و پژوهشگر)، مجید مجیدی (کارگردان) و سیدمسعود شجاعی طباطبایی (کاریکاتوریست) این عنوان هنری را به دست آوردند.

حسام سال 1340 در همدان متولد شد. وی فارغ التحصیل کارشناسی ارشد ادبیات فارسی دانشگاه تهران است. وی جوانی خود را در جبهه های نبرد سپری کرد و همین مساله باعث شد تا دفاع مقدس رویکرد اصلی حمید حسام در نوشتن و خلق آثارش باشد. سردار حسام معاون ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در زمینه نویسندگی نیز کارنامه قابل توجهی دارد و چهار کتاب حاصل دوران نویسندگی این مسئول فرهنگی است. در زمینه داستان کوتاه کتاب «دهلیز انتظار»، در بخش خاطره کتاب «غواص‌ها بوی نعنا می‌دهند»، «دلیل» و در بخش رمان «راز نگین سرخ» مجموع فعالیت‌های این نویسنده را تشکیل می‌دهند.

حسام سال گذشته با انتشار کتاب «آب هرگز نمی میرد» تغریظ و تحسین رهبر معظم انقلاب اسلامی را نیز بدست آورد.

چهارمین دوره هفته هنر انقلاب از 20 فروردین همزمان با سالروز شهادت سید مرتضی آوینی، در حوزه هنری آغاز شد و بعد از یک هفته اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در سراسر کشور، شب گذشته به کار خود پایان داد.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها