یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲
برگزاری نمایشگاه تصویرگری کتاب‌های کودکان در گفت‌وگوی میان‌فرهنگی

نمایشگاهی با عنوان «تصویرگری کتاب‌های کودکان در گفت‌وگوی میان‌فرهنگی» از سوی موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان با همکاری انجمن تصویرگران ایران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) نمایشگاهی با عنوان «تصویرگری کتاب‌های کودکان در گفت‌وگوی میان‌فرهنگی» از سوی موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان با همکاری انجمن تصویرگران ایران در گالری نامی خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.
 
در این نمایشگاه، که عصر جمعه ۲۴ فروردین‌ماه ۱۳۹۷ از ساعت ۱۷ تا ۲۱ با حضور ماریت تورن‌کویست و تصویرگران ایرانی، افتتاح می‌شود، آثاری از ماریت تورن‌کویست، تصویرگر هلندی سوئدی، به همراه آثار گروهی از تصویرگران ایرانی شامل نوشین صفاخو، مهسا منصوری و کیوان اکبری به نمایش درمی‌آید.
 
نمایشگاه «تصویرگری کتاب‌های کودکان در گفت‌وگوی میان‌فرهنگی» دربرگیرنده تصویرهای مجموعه کتاب‌های پروژه بین‌فرهنگی تولید کتاب‌های تصویری باکیفیت برای برنامه «با من بخوان» است. این پروژه از سال ۱۳۹۴ آغاز به کار کرده و طی سه سال کارِ پیوسته، تاکنون سه کتاب «دیو سیاه و موش سفید»، «هویج پالتوپوش» و «هفت اسب هفت رنگ» از این مجموعه منتشر شده است که در نمایشگاه به نمایش درخواهد آمد. در این پروژه تصویرگران ایرانی با نظارت ماریت تورن کویست کار تصویرگری کتاب را انجام داده‌اند.
 
تصویرهای سه کتاب «فراتر از یک رویا»، «پرنده قرمز» و «پیکو، جادوگر کوچک» نیز آثای به تصویرگری‌ ماریت تورن‌کویست است که در این نمایشگاه نمایش داده می‌شود.
 
ماریت تورن‌کویست در حاشیه این نمایشگاه نیز به سخنرانی با عنوان «گفت‌وگوی دو جهان متفاوت» خواهد پرداخت. این مراسم سخنرانی از ساعت ۱۶ تا ۱۹ عصر جمعه ۳۱ فروردین‌ماه، در تالار امیرخانی خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود. ماریت تورن‌کویست تصویرگر چند اثر از آسترید لیندگرن بوده است. او در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ نامزد جایزه هانس کریستن‌اندرسن از کشور هلند شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند تا دوشنبه ۳ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷ از ساعت ۱۴ تا ۲۱ به این نمایشگاه واقع در خیابان ایرانشهر، بوستان هنرمندان، خانه هنرمندان ایران، گالری نامی مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها