یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹
قزلی مامور حمایت از طرح جایگزینی داستان‌خوانی با پیک نوروزی شد

معاون فرهنگی وزیر ارشاد به مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ماموریت داد برای حمایت از طرح داستانخوانی به جای تکالیف نوروزی، با وزارت آموزش و پرورش مذاکره کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن جوادی؛ معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با استقبال از طرح وزارت آموزش و پرورش برای جایگزینی داستان‌خوانی با تکالیف پیک نوروزی گفت: این تصمیم منجر به ارتباط بیشتر دانش‌آموزان و کتاب ‌خواهد شد.
 
جوادی با تاکید بر این مساله که سال‌هاست تکالیفی مانند پیک نوروزی کارکرد و اثرگذاری خود را از دست داده‌اند، گفت: آموزش از طریق داستان، جزو پیشرفته‌ترین روش آموزشی دنیاست. هر داستان تجربه یک زندگی است و داستان‌خوانی، تجربه زندگی دانش‌آموزان را افزایش خواهد داد.
 
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: بهترین دوران برای وارد کردن کتابخوانی به سبک زندگی، دوران کودکی است و تصمیم آموزش و پرورش برای جایگزینی داستان با تکالیف پیک نوروزی، آینده کتابخوانی را عوض می‌کند.
 
جوادی با دعوت از نهاد کتابخانه‌های عمومی و ناشران برای همراهی با این طرح افزود: معاونت امور فرهنگی برای حمایت از این طرح از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد و برای ارسال کتاب به مناطق محروم که دانش‌آموزان دسترسی آسان به کتاب ندارند، با آموزش و پرورش همکاری می‌کند.
 
در همین راستا، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مهدی قزلی، مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ماموریت داد برای حمایت از این طرح به نمایندگی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با آموزش و پرورش مذاکره کند.
 
براساس این گزارش، شنبه‌(۱۹ اسفندماه) نخستین جلسه مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی با رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.
 
چندی پیش وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد، در نوروز ۹۷ طرح «عید و داستان: داستان‌خوانی؛ داستان‌گویی؛ داستان‌نویسی» جایگزین پیک نوروزی خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها