چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۱
نخستین تفاهم نامه همکاری آموزشی بنیاد سعدی در آلمان امضا شد

نخستین تفاهم نامه همکاری آموزشی بنیاد سعدی در راستای گسترش زبان فارسی در کشور آلمان به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،‌ به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، این بنیاد که متولی اصلی گسترش آموزش زبان فارسی در جهان است، تفاهمنامه همکاری دو طرفه خود را با موسسه آموزشی- فرهنگی دیوان ماربورگ در آلمان منعقد کرد.

این تفاهمنامه به منظور برگزاری دوره‌های آموزش زبان فارسی بر اساس استاندارد چارچوب مرجع بنیاد سعدی در کشور آلمان تنظیم و به امضا رسیده است.

از مهم‌ترین مفاد این قرارداد، واگذاری امتیاز چاپ نسخه آلمانی کتاب «گام اول» برای مدت یک سال و حداکثر تا تیراژ هزار نسخه به مؤسسه دیوان است. موسسه آموزشی دیوان ماربورگ در این قرارداد تفاهمنامه متعهد شده است تا در دوره‌های آموزشی زبان فارسی خود از منابع تالیفی بنیاد سعدی استفاده کند. موسسه دیوان ماربورگ همچنین متعهد شده است تا مدرسان دوره‌های آموزش زبان فارسی خود را بر اساس استاندارد بنیاد سعدی انتخاب کند و یا در صورت نیاز، مدرسان در دوره‌های تربیت مدرس بنیاد سعدی شرکت کنند.

همچنین بر اساس این قرارداد، مؤسسه به عنوان نماینده بنیاد مجاز است تا آزمون­‌های تعیین­ سطح، پیشرفت و آمفا را در محدوده اروپای غربی شامل کشورهای آلمان، اتریش، انگلستان، اسپانیا، ایتالیا، بلژیک، فرانسه، پرتغال، دانمارک، سوئیس، قبرس، هلند، یونان و لیتوانی برگزار کند.

موسسه آموزشی- فرهنگی دیوان ماربورگ، فعالیت خود را از سال 2011 میلادی در شهر ماربورگ واقع در ایالت هسن آلمان آغاز کرده است.

تبادلات بین فرهنگی ایران و آلمان از اهداف اولیه تاسیس این موسسه است و به تازگی برگزاری دوره‌های آموزش زبان فارسی به ایرانیان مهاجر و علاقه‌مندان به زبان فارسی در دستور کار این موسسه قرار گرفته است.

تفاهمنامه بنیاد سعدی و موسسه ماربورگ طی سفر چند روزه زهرا سالمی، رئیس اداره حوزه اروپای بنیاد سعدی جهت شرکت در نشست دو روزه ماربورگ 2 به سر انجام رسید.

این قرارداد توسط رضا مراد صحرایی معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی و راضیه رمضان‌پور اصفهانی مدیرعامل موسسه آموزشی- فرهنگی ماربورگ و با حضور محمدرضا مالمنش نماینده این موسسه به امضا رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها