سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
آغاز ثبت‌نام كتابفروشی‌ها در طرح «عيدانه كتاب»

ثبت‌نام کتابفروشی‌ها در طرح «عیدانه کتاب» از ۱۶ اسفند ماه آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، كتابفروشی‌های سراسر كشور می‌توانند از ۱۶ اسفند‌ماه با مراجعه به سايت www.ketabnet.ir  نسبت به ثبت‌نام در «عيدانه كتاب» اقدام كنند.
 
در  طرح «عيدانه كتاب» سقف مجاز خريد برای هر خريدار حداكثر ۱,۰۰۰,۰۰۰ ريال است و خريدار می‌تواند در چند نوبت و از چند كتاب‌فروشی، كتاب‌های عمومی و كودک و نوجوان  را با ۲۰ درصد تخفيف از كتاب‌فروشی‌های عضو طرح خريداری كند.
 
طرح «عيدانه كتاب» با شعار «عيدی، كتاب هديه دهيم» هشتمين گام در راستای توجه به اعطای يارانه كتاب از طريق كتاب‌فروشی‌هاست.
 
كتابفروشی‌ها برای مشاركت در اين طرح بايد پروانه كسب با تاريخ معتبر و مورد تاييد مراجع ذيصلاح  داشته باشند. در صورت تازه تأسيس بودن، كتابفروشی می‌تواند يک دوره با نامه تأييد از اتحاديه ناشران و كتابفروشان مبنی بر اقدام برای دريافت پروانه، نسبت به ثبت‌نام اقدام كند. همچنين، داشتن رايانه و دسترسی به اينترنت برای مشاركت در اين طرح الزامی است و كتابفروشی‌ها بايد تا پايان طرح عيدانه كتاب پوستر طرح را در ورودی و محل قابل رويت فضای كتابفروشی  نصب كنند.
همچنين اطلاعات صاحب امتياز در پروانه كسب با اطلاعات شخص متقاضی شركت در طرح (بجز در موارد واگذاری قانونی)  نبايد مغايرت داشته باشد.
 
كتابفروش بايد اطلاعات واقعی خريدار اعم از نام، نام خانوادگي، شماره ملی و تلفن همراه و  مشخصات كتاب‌های فروخته شده را همزمان با فروش در پنل كتابفروشی ثبت كند و نبايد بيش از ۲ نسخه از يک عنوان كتاب برای هر خريدار را به فروش برساند.
 
همچنين، ثبت اطلاعات واقعی كتاب‌های فروخته شده در فاكتور فروش، تطبيق تعداد كتاب‌های فروخته شده با تعداد درج شده در فاكتور،  نداشتن تفاوت غيرمتعارف قيمت كتاب با قيمت درج شده در فاكتور از ديگر شرايط ثبت خريد در طرح عيدانه كتاب است.
 
مواردی مانند واگذاری كتابفروشی به‌غير، ارائه اطلاعات نادرست در اسناد ثبت‌نام كتابفروشی، ثبت كتاب خارج از زمان خريد، عدم ارائه تخفيف طرح به مشتری، جعلي بودن مشخصات خريدار، فروش كتاب‌های غيرمشمول در طرح و ثبت عناوين ديگر در فاكتور خريدار، فروش كتب آموزشی، كمک آموزشی، ناياب، افست، فاقد شماره شابک و كتاب‌هايی كه در سايت خانه كتاب موجود نباشند، تخلف محسوب می‌‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها