یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲
«​خانه کوتوله» به مصرف بهینه برق کمک می‌کند

مجموعه «خانه کوتوله با شیروانی نارنجی» به قلم گروه نویسندگان به طرح موضوع مصرف بهینه برق برای کودکان می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی انتشارات فنی ایران(کتاب‌های نردبان)، مجموعه «خانه کوتوله با شیروانی نارنجی» که هم اکنون چهار جلد از آن منتشر شده است داستان خانواده کودکی به نام شهروز است. این خانواده در خانه کوچکی زندگی می‌کنند.  در کنار روایت داستان‌های این خانواده، خانه کوچک آنها نیز ماجراهایی دارد. هروقت اعضای این خانواده در سفر یا در خوابند وسایل خانه جان می‌گیرند و اتفاقات جدیدی در دل این داستان‌ها رخ می‌دهد.
 
«گوریلی که مادرش را گم کرد» و «‌بچه گلابی شیشه‌ای»  به قلم جواد رهنما و «خرس نمدار با پیژامه گورخری» و «لیلی کره و مجنون مربا» به قلم مسعود ملک یاری عنوان چهار جلد از این مجموعه است که تصویرگری آنها را نازنین جمشیدی و علی تجدد برعهده داشته‌اند.
 
این مجموعه در قالب کتاب‌های سبز و با هدف آموزش حفظ محیط زیست به چاپ رسیده‌اند. دبیری این مجموعه را سیدنوید سیدعلی اکبر برعهده داشته است.
 
در بخشی از کتاب «بچه گلابی شیشه‌ای» آمده است: «آقای تنگستن چی نمی‌دانست چه کار کند. زور زدن یادش رفته بود. هم به نورا نگاه می کرد ، هم به بچه گلابی، هم به خورشید که وسط آسمان می‌تابید. بچه گلابی نگاهی به سیم و سرپیچ تنگستن چی کرد و گفت: «واااای! باباجون! شاخه‌ات چه عجیب و غریب است! برای من هم یک دانه از آن شاخه‌ها می‌خری؟ راستی مامانی کجاست؟هان؟ یک چیزی بگو دیگر بابایی.»
 
هرکدام از این کتاب‌ها که روایت مستقل دارند و مناسب گروه سنی 9 تا 12 سال‌اند در 2 هزار نسخه و با قیمت 6 هزار تومان منتشر شده‌اند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها