چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴
تلاش برای پرداخت یارانه طرح پاییزه تا پایان سال

سرپرست موسسه خانه کتاب با اشاره به بررسی طرح‌‌های تخفیف فصلی از سوی کارشناسان، خبر نهایی درباره برگزاری طرح عیدانه را پایان هفته اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) نیکنام حسینی‌پور، شب گذشته سه‌شنبه (8 اسفند‌ماه) در گفت‌و‌گو با  مجری برنامه خبر ساعت 20 شبکه 4 سیما درباره آخرین تصمیمات پیرامون طرح عیدانه کتاب و دلیل تعویق افتادن آن گفت: هر طرحی بعد از چند سال نیاز به بازبینی دارد و طرح تخفیف فصلی کتابفروشی‌ها نیز در حال حاضر در دست بازبینی و کارشناسی است.
 
وی افزود: به هر حال هر طرحی در مسیر برگزاری با مشکلاتی روبه‌رو شود و درباره طرح‌های فصلی نیز ما مشغول رفع برخی اشکال‌ها هستیم اما به زودی نحوه اجرای عیدانه یا اینکه آیا این طرح برگزار می‌شد یا خیر را هفته آینده اعلام خواهیم کرد.
 
حسینی‌پور همچنین ضمن تایید معوقه یارانه کتابفروشان از طرح پاییزه گفت: مبنای ما اطلاع‌رسانی شفاف است و باید بگویم این مبالغ هنوز پرداخت نشده ولی در حال طی شدن مراحل اداری امور هستیم.
 
وی با اشاره به قول مساعدت معاون فرهنگی و معاون امور مالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ان‌شاءالله بتوانیم تا قبل از عید،‌ یارانه پاییزه را کتابفروشان پرداخت کنیم.   
 
سرپرست خانه کتاب درباره بودن یا نبودن طرح‌های تخفیف فصلی و عیدانه کتاب گفت: در شرایط حاضر با توجه به اینکه پرداخت یارانه در حوزه نشر از سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شمار می‌آید یکی از طرح‌‌های مفید این حوزه همین طرح‌های فصلی هستند که یارانه را به مصرف‌کنندگان می‌‌رساند.
 
وی خاطرنشان کرد: البته یادمان باشد که تمام طرح‌ها معاونت همدیگر را پوشش می‌دهند یعنی در راستای ارتقا کتابخوانی هستند و هیچ‌کدام دیگری را خنثی نمی‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها