چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹
برخی بقاع دروغین منتسب به امامزادگان تخریب شده‌اند

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف در نشست تشریح برنامه‌های ۶ ماهه تبلیغی اداره‌کل اعزام مُبلغ سازمان اوقاف که با رونمایی از کتاب «بهشت فدک» و پوستر «جشنواره ملی آرامش بهاری» همراه بود، گفت: طی چند سال اخیر شاهد دست به‌کار شدن سودجویان برای معرفی بقاع جدید بوده‌ایم که سازمان اوقاف با ورود به این مسئله، حتی اقدام به تخریب برخی مکان‌های دروغین کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، نشست خبری تشریح برنامه‌های ۶ ماهه تبلیغی اداره‌کل اعزام مُبلغ سازمان اوقاف در ایام فاطمیه (س) و آئین رونمایی از کتاب «بهشت فدک» و پوستر «جشنواره ملی آرامش بهاری»، امروز (چهارشنبه 25 بهمن) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف، در قم برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام شرفخانی در این آئین، درباره تعداد بقاع متبرکه و امامزادگان مدفون در قم و شبهاتی که پیرامون این مسئله در فضای مجازی گسترش یافته، اظهار کرد: بسیاری از بقاع متبرکه به‌عنوان اماکن و محورهای  مبارزه با جنگ نرم دشمنان فعالیت چشمگیری دارند و مهارت‌های زندگی براساس سبک دینی در آن‌ها ارائه می‌شود، به همین دلیل مورد هجمه شدید دشمنان قرار گرفته‌اند.
 
وی افزود: تا سال ۱۳۸۸ تنها در ۹۰ بقعه، ترتیل‌خوانی قرآن و برنامه‌های قرآنی اجرایی می‌شد ولی در حال حاضر این رقم به یک هزار و 900 بقعه رسیده است.
 
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی گسترده بقاع متبرکه، گفت: این ظرفیت‌ها در حال آشکار شدن هستند و می‌توان گفت سازمان اوقاف به دنبال زدودن غبار مظلومیت از این حرم‌های مطهر است. بعد از پیروزی انقلاب، امامزاده‌ای اضافه نشده ولی به خاطر اینکه برنامه‌های گسترده‌ای با محوریت بقاع متبرکه اجرایی می‌شود، بسیاری از آن‌ها شناخته‌ شده‌‌اند، ولی این مسئله مورد سوء‌استفاده دشمنان و شبهه‌افکنی آن‌ها قرار گرفته است.
 
شرفخانی ادامه داد: در فضای مجازی با نگاه دشمنی و سست‌کردن اعتقادات مردم، اقدام به ترویج شُبهات می‌کنند، ولی حقیقت این است که نذرهای مردمی در هر بقعه، صرف هزینه‌‌های همان محل می‌شود. البته باید گفت تنها ۴۸ درصد بقاع متبرکه، دارای موقوفه و درآمد حاصل از آن‌ها هستند.
 
وی تصریح کرد: طی چند سال اخیر، شاهد دست به‌کار شدن سودجویان برای معرفی بقاع جدید بوده‌ایم که سازمان اوقاف با ورود به این مسئله حتی اقدام به تخریب برخی مکان‌های دروغین کرده است.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، درباره فعالیت‌های فرهنگی سازمان اوقاف برای توسعه فرهنگی عفاف و حجاب نیز گفت: کارهای نمایشی، تبلیغی و ویترینی در مورد حجاب، مشکل را حل نمی‌کنند، زیرا این مسئله نیازمند زیرساخت‌ها و فعالیت‌های فکری است و مجموعه‌های درگیر باید ساختار اندیشه‌ای لازم را در این زمینه به‌وجود بیاورند؛ امروز مانند گذشته نیست و نیازمند آموزش‌های صحیح و کارهای زیربنایی در حوزه عفاف و حجاب هستیم.
 
شرفخانی ادامه داد: امروز هرکسی به تنهایی یک رسانه است و باید در این شرایط، کار رسانه‌ای متناسب با فضای روز را در دستور کار قرار دهیم.
 
رونمایی از کتاب «بهشت فدک»

یکی از برنامه‌های سازمان اوقاف در ایام فاطمیه، مسابقه کتابخوانی با موضوع خطبه فدکیه است که سوالات آن براساس کتاب «بهشت فدک» طراحی می‌شود. بر این اساس در حاشیه این نشست خبری، کتاب «بهشت فدک» رونمایی شد.
 
در ادامه نیز با توجه به برنامه سازمان اوقاف برای جمع‌آوری ایده‌های مربوط به شیوه‌های نوین تبلیغی ویژه ایام نوروز، از پوستر «نخستین جشنواره ملی آرامش بهاری» رونمایی شد. این جشنواره در حقیقت فراخوانی برای جمع‌آوری ایده‌ها و محصولات فرهنگی با موضوعات مختلف در چارچوب سیاست‌های فرهنگی سازمان اوقاف در اجرای طرح آرامش بهاری نوروزی به‌شمار می‌رود.
 
طلاب و مبلغان حوزه علمیه می‌توانند تا ابتدای اسفندماه ۹۶ آثار خود را در موضوعات مقابله با آسیب‌های اجتماعی، ترویج عفاف و حجاب، سواد رسانه‌ای، مهارت‌های زندگی و زندگی معنوی، به نشانی قم، سی متری هنرستان، روبه‌روی مسجد شهید مصطفی خمینی ارسال یا به نشانی اینترنتی www.kheyme-marefat.ir مراجعه کرده و برای ارسال آثار ثبت‌نام کنند. همچنین علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌های ۰۲۵۳۷۸۳۸۵۸۶ و ۰۲۵۳۷۸۳۸۵۸۵ تماس بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها