شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷
عدالت آموزشی در کشور پس از انقلاب اسلامی برقرار شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به اینکه در مقطعی از تاریخ، تحصیل ویژه قشر خاصی بود و بخش عمده‌ای از جامعه از تحصیل محروم بودند، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، عدالت آموزشی در جامعه به‌طور قابل توجهی برقرار شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید‌عباس صالحی؛ شنبه در آیین گلبانگ انقلاب در مدرسه تاریخی سعادت شهر بوشهر گفت:  در سال ١٣٥٥ جمعیت ٣٠ میلیونی ایران حدود ٦٠٠ هزار دانش‌آموز داشت که امروز با وجود افزایش بیش از دو برابری جمعیت کشور شمار دانش‌آموزان به ١٣ میلیون نفر رسیده که بیانگر برقراری عدالت آموزشی در جامعه است.

وی ادامه داد: در گذشته بانوان یک سوم دانش‌آموزان کشور را شامل می‌شدند، اما اکنون فضای عدالت جنسیتی در آموزش، شرایط مناسبی دارد که این اتفاقات خوب نتیجه رخدادهایی است که پس از انقلاب اسلامی پدید آمده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: با اقدام‌هایی که صورت گرفته امروز گستره و عدالت آموزشی در کشور قابل‌توجه است.  امروز گلبانگ انقلاب در بوشهر از مدرسه‌ای برآمده که بیش از ١٠٠ سال سابقه آموزش و فرهنگ دارد و مدرسه سعادت از جمله مدارسی است که نام آن در تاریخ آموزش و پرورش می درخشد.

صالحی اضافه کرد: برخی از مراکز آموزشی در کشور شناسنامه هویتی به شمار می‌روند که مدرسه سعادت بوشهر نیز از جمله آن‌هاست و این یادآوری می‌کند که کجا بوده‌ایم و باید به کجا برسیم.
در این مراسم مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز گفت: زنگ انقلاب، زنگ بیداری و ایستادگی در برابر قدرت‌ها و یادآور رسالت ما در قبال شهیدان است.

ناصر کرمی افزود: انقلاب با خون شهدا به ما یادآوری می‌کند که عزت و آرامشی را که برای ملت به وجود آمده باید به خوبی حفظ کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها