دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸
توزیع عادلانه امکانات فرهنگی هدف اصلی برگزاری نمایشگاه‌ استانی است

همایون امیر‌زاده، با اشاره به 14 برنامه معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا پایان سال از ایجاد دبیر‌خانه دائمی جایزه کتاب سال خلیج فارس در هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، همایون امیرزاده، مشاور در آیین افتتاحیه نمایشگاه کتاب هرمزگان عنوان کرد: در تندباد فرهنگ‌های مهاجر، کشوری می‌تواند پایدار بماند که اهل مطالعه باشد و با مطالعه به دانش برسد.

وی توزیع عادلانه امکانات فرهنگی را از اهداف نمایشگاه‌های کتاب ذکر کرد و افزود: اگر یک هرمزگانی بخواهد یک جلد کتاب 10 هزار تومانی از تهران تهیه کند چیزی حدود 60 هزار تومان باید هزینه کند که با برپایی نمایشگاه همان کتاب را در شهر خود با مبلغ هفت هزار تومان دریافت خواهد کرد.

امیرزاده با بیان اینکه تا پایان امسال 40 نمایشگاه کتاب در کشور برگزار می‌شود، اضافه کرد: از این تعداد، 35 نمایشگاه استانی، 12 نمایشگاه شهرستانی، دو نمایشگاه تخصصی و یک نمایشگاه حوزه دین است.
این مقام مسئول در حوزه فرهنگ به تشریح برخی از برنامه‌های معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت و بیان کرد: 14 برنامه عملیاتی برای سال جاری تدوین شده که بخش عمده ای از آن مربوط به کتاب و کتابخوانی است.

مشاور اجرایی معاون فرهنگی وزیر ارشاد اسلامی همچنین برگزاری مراسم «کتاب سال جمهوری اسلامی» را یکی از برنامه‌های مهم معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد و یادآور شد: امسال بخشی از برنامه کتاب سال به کتاب سال خلیج فارس اختصاص یافته است. میزبانی و دبیر‌خانه دائمی این رویداد فرهنگی نیز به هرمزگان  واگذار می‌شود.

وی افزود: در این برنامه، کتاب‌های 10 سال گذشته مرتبط با موضوع خلیج فارس مورد داوری قرارمی‌گیرند و برترین‌ها انتخاب خواهد شد.
پانزدهمین نمایشگاه کتاب استان هرمزگان از 1 تا 7 بهمن در محل دائمی نمایشگاه‌های بندرعباس واقع در سه راه جهانبار برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط