شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷
تسهیل دریافت وام تولیدکنندگان فرهنگی با ضمانت صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری

معاون صندوق ضمانت سرمایه گذاری گفت: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری به منظور تسهیل و حمایت از تولید کنندگان تا 70 درصد تسهیلات به عنوان وثیقه بانکی به صنایع و تولید کنندگان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) به نقل از ستاد خبری سومین نمایشگاه و جشنواره کالاهای فرهنگی با الگوی ایرانی اسلامی «جایزه فیروزه» رازقی جمعه(15دی‌ماه) در کارگاه «شیوه حمایت صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک» گفت: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری سال 83 تاسیس و نخستین‌بار ضمانت‌نامه سال 86 صادر شد. این صندوق در حوزه کاری کسانی که مجوز وزارت صنعت و معدن و پروانه‌های صنفی دارند و کسانی که تولید‌کننده هستند ضمانت تعهدات تسهیلات تا 70 درصد را می‌دهد.
 
وی ادامه داد: تامین 70 درصدی تسهیلات شرکت‌های تعاونی و تولیدکنندگان به‌عنوان جایگزین وثیقه بانکی باعث خواهد شد تا فعالیت تولیدی‌ها  گسترش پیدا کند وعلاوه براین سرمایه‌گذاران و فراهم‌کنندگان مواد اولیه بتوانند نیاز اولیه تولیدکنندگان را فراهم کنند.
 
رازقی افزود: تضمین تسهیلات اعطایی بخش تعاون نزد شبکه‌های بانکی از مهم‌ترین اقدام‌های این صندوق است که موجب می‌شود بانک‌ها با شرایط آسان تسهیلات در اختیار بخش تولید قرار می‌دهند.
 
وی با اشاره به شرایط ضمانت‌نامه به تولید‌کننده‌ها ادامه داد: براساس فعالیتی که تولیدکنندگان دارند نمره وامتیازی بین 50 تا 70 درصد است که داده می‌شود. آن‌ها با دو ضامن که حتما ضامن‌ها نباید کارمند دولتی باشد کارمند خصوصی نیز مورد تایید است می‌توانند تسهیلات دریافت کنند و درباره وثیقه نیز حتی زمین کشاورزی نیز به‌عنوان وثیقه پذیرفته می‌شود.
 
وی گفت: برای دریافت این تسهیلات باید ثبت‌نام الکترونیکی در سامانه صنوق ضمانت سرمایه گذاری صورت گیرد و 10 روز بعد از تکمیل پرونده جواب اعلام خواهد شد.
 
درادامه این نشست سعید حسینی مدیرعامل مجمع نوشت افزارهای ایرانی اسلامی گفت: مهم‌ترین چالش ما در این بخش نداشتن پروانه بهره‌برداری است چراکه نوشت‌افزار پروانه بهره‌برداری ندارد و صنفی به نام اتحادیه تولیدکنندگان نداریم. از این رو استفاده از این تسهیلات برای ما دشوار است.
 
وی ادامه داد: در بخش ضمانت‌نامه و شرایط استعلام مشکلی نداریم و فقط اصل چالش پروانه بهره‌برداری است که تعداد کمی در ایران دارند امیدواریم که صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تدابیری برای این موضوع بیاندیشد.
 
سومین جشنواره کالاهای فرهنگی باالگوی ایرانی اسلامی (جایزه فیروزه) از 13 تا 17 دی‌ماه در مجموعه نمایشگاهی بوستان گفتگو برپااست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها