شنبه ۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷
نسیم ملکوت؛ اشعار 100 شاعر رضوی از قرن 6 تا پیش از انقلاب

به‎نشر برای نخستین‌بار کتاب «نسیم ملکوت»، حاوی مجموعه اشعار نویافته از 100 شاعر رضوی از قرن 6 تا قبل از انقلاب را با همکاری مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی انتشارات آستان قدس رضوی، سیدهادی میرآقایی در کتاب «نسیم ملکوت» مجموعه اشعار نویافته 100 شاعر را از قرن ششم تا قبل از انقلاب اسلامی گردآوری کرده که این اشعار در منقبت حضرت علی‌ بن موسی الرضا(ع) سروده شده است.
 
نویسنده در این کتاب، سروده‌های نویافته شاعران را به تفکیک در چهار قالب ادبی قصیده، ترکیب‌بند، مسمّط و مثنوی تنظیم کرده است.
 
در تدوین این اثر، برای استخراج اشعار تنها به منابع چاپی اکتفا نشده، بلکه با مطالعه نسخه‌های خطی چندین کتابخانه معتبر ایران از جمله کتابخانه مجلس شورای اسلامی، کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران و کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی و با تصحیح قسمت‌هایی از نسخه، برخی اشعار نوشته شده و شعر برای نخستین‌بار منتشر می‌شود.
 
میرآقایی سروده‌هایی از شاعران برون‌مرزی را نیز به تفکیک در پایان کتاب آورده است.
 
نخستین چاپ کتاب «نسیم ملکوت» در 384 صفحه‌ قطع وزیری با شمارگان سه‌ هزار نسخه به بهای 18 هزار تومان از سوی به‌نشر با همکاری مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس، راهی بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها