سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸
ثبت يک ركورد تاريخي در ميزان فروش كتاب

در حالی‌که پنج روز از اجرای طرح «پائیزه کتاب» در ۸۲۶ کتاب‌فروشی عضو این طرح در سراسر کشور گذشته است، میزان فروش تعداد کتاب در این طرح به ۱۹۱ هزار و ۸۱۲ جلد کتاب رسیده است و توانست با فروش بی سابقه، رکورد طرح های قبلی را بشکند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) به نقل از روابط عمومی خانه كتاب، در ششمين روز از اجراي طرح «پائيزه كتاب» كه با مشاركت ۸۲۶ كتاب‌فروشی از ۳۱ استان كشور در حال برگزاری است، تعداد كتاب‌های فروش رفته تاكنون به ۱۹۱ هزار و ۸۱۲ نسخه رسيده است. اين در حالی است كه در طرح «پاييزه كتاب» در سال گذشته در بازه زمانی يک ماه، ۵۶۱ هزار و ۷۷۶ نسخه كتاب به فروش رفت.
 
استان‌های تهران، اصفهان و قم به ترتيب با ۱۴۹، ۱۰۳ و ۹۱ كتابفروشی رتبه‌های اول تا سوم اين طرح را براساس تعداد كتابفروشی‌های عضو به خود اختصاص دادند كه در استان تهران ۳۹هزار و ۸۷۵ نسخه كتاب از سوی ۱۵هزار و ۹۴۲نفر خريداری شده است. همچنين استان اصفهان با ۱۰۳ كتابفروشی خود توانست ۱۶ هزار و ۲۵۳ نسخه كتاب را به ۷هزار و ۸۴ نفر به فروش برساند. 4 هزار و ۴۲۰ نفر در استان قم، ۹هزار و ۸۰۸نسخه كتاب را خريداری كردند.
 
اجرای طرح «پائيزه كتاب» با شعار «هر ورقش دفتريست...» از دوم آذرماه آغاز شده است و از بين ۸۲۶كتابفروشی فعال در اين طرح ۶۳۱ كتابفروشی از مراكز استان‌ها و ۱۹۵كتابفروشی از شهرستان‌ها عضو طرح شده‌اند و علاقه‌مندان و خريداران كتاب می‌‌توانند از دوم آذرماه  با همراه داشتن كارت ملی به مدت ۲۰ روز در مراكز استان‌ها و تا ۳۰ روز در شهرستان‌ها به كتابفروشی‌‌های عضو طرح مراجعه و از تخفيف ۲۰ تا ۲۵ درصدی خريد كتاب در اين طرح تا سقف يكصد هزار تومان استفاده كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها