یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹
کتاب عنصر اصلی زندگی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی در پیامی بیست وپنجمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی در پیامی بیست وپنجمین دوره هفته کتاب  جمهوری اسلامی ایران را با شعار «آینده روشن با خانواده کتابخوان» را تبریک گفت.
 
در متن این پیام آمده است:

مولا امیرالمومنین علیه السلام می فرماید:
«کسی که با کتاب‌ها آرامش می یابد هرگز آسایش از او سلب نمی‌شود.»

امروزه در روزگار پیشرفت‌های چشمگیر و در عرصه دانش و نوآوری کتاب نه تنها اهمیت خود را از دست نداده بلکه ابعاد گسترده‌تر، تازه‌تر و جلوه‌های پایدارتر یافته است. بی‌گمان آنان که گام‌های بلندی در وادی پیشرفت‌های گوناگون برداشته‌اند هرگز با کتاب و کتابخوانی بیگانه نبوده‌اند و مطالعه و کتابخوانی را به‌عنوان یک عنصر اصلی و ضروری در زندگی خود دانسته‌اند.

 خوشبختانه فرهنگ اسلامی ـ ایرانی ما از ریشه‌های قوی و پایداری برخوردار است. ما با فرهنگی رشد کرده‌ایم که تمامی جلوه‌های افتخار آفرینش نمودها و نمادهای راستین قلم و کتاب و کتابخانه است. نخستین جلوه‌های باشکوه چنین ارزشی را می‌توان در آغازین برنامه‌های پیامبر عظیم‌الشان اسلام يافت که رسالتش را با فرمان «خواندن» از سوی خداوند آغاز کرد و پی‌ گرفت. در همین فرهنگ مقدس است که خداوند یگانه به قلم و حرمت آن سوگند یاد می‌کند و معجزه جاودانه آخرین سفر الهی را یک کتاب آسمانی قرار می‌دهد. در کشوری زندگی می‌کنیم که دغدغه مهم مقام معظم رهبری در زمینه رشد و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی است. آن جا که می‌فرماید «جای کتاب را هیچ چیز پر نمی‌کند. کتاب را باید ترویج کرد. مردم باید به کتابخوانی عادت کنند و کتاب وارد زندگی مردم بشود.  

رهبر معظم انقلاب در تمامی زمینه‌های کتاب و کتابخوانی راهکارها و رهنمودهای اجرایی دادند که این رهنمودها باید سرلوحه کار تمامی سازمان‌ها و مدیران استان قرار گیرند. در هر شهرستانی که شاهد درخششی در عرصه‌های مختلف بوده‌ایم بررسی عوامل مؤید این مطلب بوده است که نویسندگان و کتابداران و کتابخوانان در ایجاد موفقیت و فتح قله‌های سعادت نقش ایفا می‌کردند.

نقش موثر و تعیین‌کننده متولیان، خادمان و همراهان و همدلان حوزه کتاب، کتابخوانی و مطالعه در رشد شاخص‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و آموزشی استان نقش بسیار پررنگی است و این عزیزان مسؤولیتی خطیر برعهده دارند به‌خصوص در شرایط کنونی که دشمن مذهب، ملیت، فرهنگ و قومیت‌ها را مورد تهاجم قرار داده است بیش از هر زمان دیگر باید هوشمندانه و خردمندانه در برابر امواج پررنگ و لعاب این تهاجمات فرهنگی افکار را هدایت نموده و در برابر این تهاجمات سنگر بسازند. قطعا به مناسبت هفته کتاب برنامه‌های متنوعی در استان برگزار می‌شود؛ اما این برنامه‌ها باید به نحوی باشد که شرایط لازم برای اجرای هر چه بهتر فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد ارتقای سطح فرهنگ کتابخوانی را فراهم آورد.
 
اینک به بهانه بزرگداشت بیست پنجمین دوره  هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران اهتمام و همراهی تمام کسانی که با فکر، اندیشه و قلم و قدم خویش در راه اعتلای کتاب و کتابخوانی و کتابخانه‌ها گام برمی‌دارند را ارج نهاده و توفیق روزافزون همراهان همیشگی و مشتاقان این عرصه را در خدمت به مردم فرهنگ دوست و کتابخوان استان آذربایجان غربی از درگاه خداوند متعال خواستارم.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها