سه‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲
کتاب «ابعاد سیاسی فرهنگ در ایران» نقد می‌شود

کتاب «ابعاد سیاسی فرهنگ در ایران: انسان‌‌شناسی، سیاست و جامعه در قرن بیستم» نوشته دکتر نعمت‌الله فاضلی در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) کتاب «ابعاد سیاسی فرهنگ در ایران: انسان‌‌شناسی، سیاست و جامعه در قرن بیستم» نوشته نعمت‌الله فاضلی سه‌شنبه ۱۸ مهر ساعت ۱۰ صبح در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات نقد و بررسی می‌شود.

در این برنامه، علی بلوکباشی استاد مردم‌شناسی و عضو دایره‌المعارف بزرگ اسلامی، علیرضا حسن‌زاده، رئیس پژوهشکده مردم‌شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی، حمیدرضا دالوند عضو هیات علمی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، احمد نادری، رئیس گروه انسان‌شناسی دانشگاه تهران، پروین قاسمی، دانشجوی دکتری مردم‌شناسی دانشگاه تهران و مستندساز به همراه دکتر نعمت الله فاضلی نویسنده کتاب و وحید شوکتی آمقانی(مترجم) سخنرانی خواهند کرد.

کتاب «ابعاد سیاسی فرهنگ در ایران: انسان‌‌شناسی، سیاست و جامعه در قرن بیستم» که اولین بار در سال ۲۰۰۶ توسط انتشارات راتلج منتشر شده  در سال ۱۳۹۶ توسط وحید شوکتی آمقانی به فارسی ترجمه و از سوی انتشارات سبزان منتشر شده است.

این کتاب اولین مطالعه نظام‌مند و روشمند با هدف شناسایی و تحلیل دانش انسان‌شناسی در ایران است که به صورت مطالعه مستقل منتشر شده است. این کتاب ضمن پرداختن به تحقیقات و فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با انسان‌شناسی و ارتباطات آنها با تحولات سیاسی و اجتماعی ایران معاصر، بخشی از تلاش‌های دانشگاهی و فرهنگی مردم ایران را در یک سده اخیر در مسیر بَرساختن فرهنگ معاصر ایران نشان می‌دهد و کمک می‌کند تا حوزه مطالعات مردم‌شناسی، به عنوان یکی از حوزه‌های گسترده خلاقیت‌ها و فعالیت‌های فکری ایرانیان در دوره معاصر، بیشتر شناسانده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها