جمعه ۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۳
حوزه کاری وزارت ارشاد سنگین و متکثر است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان گفت: حوزه فعالیت کاری این وزارتخانه سنگین و متکثر است و عرصه‌ای وسیع و گسترده را در برمی گیرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز(هفتم مهر‌ماه) در دیدار آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان اظهار کرد: حوزه‌های دینی، فرهنگ، کتاب، رسانه و مجموعه‌ای گسترده در حوزه کاری وزارت فرهنگ و ارشاد قرار دارد که هرکدام گستره‌ای وسیع و مهم را در برمی‌گیرد و برنامه‌ها در چارچوب این حوزه‌ها تعریف می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه دین، معاونت قرآن و عترت، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان حج و زیارت، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، در حوزه فرهنگ، کتاب و ادبیات، نهاد کتابخانه‌های عمومی، شورای فرهنگ عمومی، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، خبرگزاری ایرنا، حوزه مطبوعات و رسانه، فضای مجازی، رسانه‌های دیجیتال از عرصه‌های فعالیت این وزارتخانه است.

صالحی افزود: حوزه پژوهش‌های فرهنگی که در پژوهشگاه فرهنگ و ارتباطات است، آموزشگاه فرهنگی که موسسه آموزشی علمی کاربردی فرهنگ و هنر است و حوزه فعالیت‌های خارج از کشور و سازمان فرهنگ و ارتباطات از دیگر حوزه‌های فعالیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به حساب می‌آِید و در مجموع فعالیت‌های متکثری بر عهده این وزارتخانه است که کار سنگینی را ایجاب می‌کند. اتخاذ رویه‌های متناسب‌تر و منسجم‌تر در هر حوزه با فضاهای مختلف و بهره‌گیری از منابع علمی و حوزوی ازجمله رویکردهای حوزه فرهنگ و ارشاد است.

صالحی دلسوز انقلاب است
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد، امام‌جمعه اصفهان همچنین در این دیدار، با اشاره به مهم‌ترین مسائل و موضوع‌های فرهنگی و اجتماعی، وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مهم و سنگین ذکر کرد.

وی همچنین دلسوزی برای انقلاب را از ویژگی‌های شخصیتی وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی دانست و با اشاره به برنامه‌های مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ضرورت به کارگیری و بهره‌مندی از نیروی‌های شایسته و توانمند در عرصه‌های مختلف ازجمله عرصه فرهنگی تاکید و نکاتی را در این زمینه یادآوری کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز جمعه وارد اصفهان شد و با آیت الله مظاهری از مراجع تقلید ورئیس حوزه علمیه اصفهان و رسول زرگرپور استاندار این استان نیز دیدار و درباره مسائل فرهنگی گفت‌وگو کرد.
 
سیمای فرهنگی اصفهان همواره درخشیده است
سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جمعه (هفتم مهر‌ماه) در سفر یک روزه به اصفهان در دیدار با استاندار اصفهان، تاریخ غنی، وجود هنرمندان و چهره‌های فرهنگی را ازسرمایه‌ها و عنصرهای هویت‌بخش و افتخارات این استان ذکر کرد.

وی از استاد فرشچیان به‌عنوان شخصیتی فرهیخته و شناخته شده‌ای در دنیا تجلیل کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تحولات و پیشرفت‌های کیفی و کمی اصفهان در سال‌های اخیر گفت: این استان در حوزه فرهنگی و هنری طی چهار سال اخیر پیشرفت خوبی داشته است. 

در این دیدار همچنین استاندار اصفهان، ضمن اشاره به تشییع پیکر شهید حججی در اصفهان و نجف‌آباد اظهار کرد: به لطف خدا این مراسم با استقبال بی‌نظیر و پرشور مردم ولایت‌مدار و شهیدپرور اصفهان و در کمال نظم و امنیت برگزار شد.
 
وزیر ارشاد با خانواده شهید حججی دیدار کرد

سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر یک‌ روزه به اصفهان عصر امروز جمعه (هفتم مهر‌ماه) ضمن حضور در شهرستان نجف‌آباد با خانواده شهید حججی دیدار کرد.

صالحی  اظهار کرد: این شهید با صداقت و ولایتمداری رفت و خدا با عزت خریدار متاعش شد و او را حجت خود کرد.
 
وی در این دیدار با تجلیل از شخصیت محسن حججی از خانواده وی به‌عنوان سنبل مقاومت و ایثار، تجلیل کرد.
 
در این دیدار همچنین زهرا عباسی، همسر شهید محسن حججی گفت: مهمترین خصلت شهید حججی اخلاص و تواضع او بود و تا لحظات آخر بر احترام به والدین تاکید زیادی داشت.  محسن همواره در کارهای فرهنگی فعالیت داشت.

این اولین سفر دکتر صالحی، به اصفهان به‌عنوان وزیر دولت دوازدهم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها