چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰
مجموعه سه جلدی «بر آستان ارادت» منتشر شد

همزمان با دهه اول محرم و ایام شهادت امام حسین(ع) مجموعه سه جلدی «بر آستان ارادت» از سوی به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی انتشارات آستان قدس رضوی، این اثر که به همت جواد قربان‌پور گردآوری شده، شامل مصیبت‌نامه و اشعار محرم است که در آن تلاش شده شعرهای بی‌پیرایه از لحاظ خرافه و غلو در رثای سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و اهل بیت(ع) و یاران باوفای ایشان انتخاب شود.
 
قربان‌پور در این مجموعه تلاش کرده، مرثیه‌ها و نوحه‌هایی سرشار از معارف بلند دینی را که برگرفته از منابع اصیل اسلام و کتب معتبر شیعی است، گردآوری کند تا رسالت شعر شیعی و مداحان اهل بیت(ع) با سلامت و عاری از هر گونه انحراف به سرمنزل مقصود برسد.
 
در جلد نخست این مجموعه اشعاری با محوریت امام حسین (ع)، مسلم بن عقیل (ع)، ورود به کربلا، فرزندان حضرت زینب (س)، حضرت رقیه (س)، حر، حضرت عبدالله بن الحسن (ع) و حضرت قاسم بن الحسن (ع) آمده است. جلد دوم مجموعه شامل اشعاری درباره حضرت علی اصغر (ع)، حضرت علی اکبر (ع)، تاسوعا و عاشورا است. قربان‌پور در جلد سوم این مجموعه هم اشعاری را درباه حضرت زینب کبری (س) گردآوری کرده است.
 
به‌نشر چاپ نخست این مجموعه سه جلدی را با شمارگان چهار هزار و 500 نسخه در قطع پالتویی منتشر کرده و هر یک از جلدهای آن‌را به ترتیب به بهای 12 هزار، 10 هزار و هشت هزار تومان در دسترس مخاطبان قرار داده است.
 


نشست «عاشورا از دو چشم فقه و عرفان» برگزار می‌شود
 
نشست «عاشورا از دو چشم فقه و عرفان» در قالب سلسله نشست‌های فرهنگی- ترویجی به‌نشر با عنوان «در پناه کلمات» عصر امروز (چهارشنبه 5 مهر) با سخنرانی حجت‌الاسلام و‌المسلمین مؤذنی، استاد حوزه و دانشگاه در فروشگاه شماره هفت کتاب و محصولات فرهنگی به‌نشر برگزار خواهد شد. این نشست نگاهی به اشارات آیت‌الله العظمی بهجت درباره سیدالشهدا(ع) و قیام عاشورا در کتاب «رحمت واسعه» دارد.
 
«رحمت واسعه» کتابی از مجموعه بیانات و اشارات فقیه عارف حضرت آیت‌الله بهجت(قدس ‌سره) بوده که از سوی «مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌‎الله بهجت» به چاپ رسیده است. این کتاب در سه بخش تنظیم شده که در بخش نخست به شرحی گذرا از دلدادگی و سرسپردگی آن عالم عارف به ساحت مقدس معصومین(ع) و اباعبدالله‌الحسین(ع) پرداخته شده است. بخش دوم این کتاب، به گزیده‌ای از بیانات آیت‌الله‌العظمی بهجت(قدس‌سره) اختصاص دارد و در بخش سوم گزیده‌ای از پرسش‌ها و پاسخ‌هایی از حضرت آیت‌الله بهجت(قدس‌سره) جمع‌آوری شده است.
 
نشست «عاشورا از 2 چشم فقه و عرفان» از ساعت 16 تا 17 و 30 دقیقه چهارشنبه پنجم مهرماه در فروشگاه شماره هفت کتاب و محصولات فرهنگی به‌نشر واقع در بلوار سجاد، چهارراه بزرگمهر، مقابل بانک ملی میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها