سه‌شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸
كتاب «صدسال دگر» بررسي می‌شود

کتاب «صدسال دگر؛ دفتری از اشعار منتشرنشده نیمایوشیج با تصحیح سعید رضوانی و مهدی علیائی‌مقدم فردا (4 مردادماه) در سرای اهل قلم معرفی و بررسی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی مؤسسه خانه كتاب، كتاب «صدسال دگر؛ دفتری از اشعار منتشرنشده نيمایوشیج» چهارشنبه (4 مردادماه) با حضور سعيد رضوانی، مسعود جعفری و كاميار عابدی در سرای اهل قلم معرفی می‌شود.

اشعاری كه در اين مجموعه گرد آمده است در قالب‌های كلاسیک، نوقدمایی (چارپاره و صورت‌های گوناگون آن) و قالب مشهور به نيمایی است.

در اشعار اين دفتر انواع آزمايش‌های نيما در وزن و قافيه و ساير عناصر صوری ديده می‌شود، كما اين‌كه مضامين شعرها نيز گوناگون و متفاوت است و همان تنوع محتوایی‌ای كه پيش‌تر در اشعار او ديده می‌شد در اينجا نيز به چشم می‌خورد. جنگ و فقر و استبداد و عشق و طبيعت از جمله اين مضامين هستند. در عين حال، مسائل ساده زندگی روزمره نيز الهام‌بخش وی در سرودن بخشی از شعرها بوده است.

علاقه‌مندان برای حضور در نشست معرفی و بررسی كتاب «صدسال دگر؛ دفتری از اشعار منتشرنشده نيمايوشيج» چهارشنبه (4 مردادماه) ساعت 17 به سرای اهل قلم واقع در خيابان انقلاب اسلامی، خيابان برادران مظفرجنوبی، كوچه خواجه‌نصير، شماره 2 مراجعه كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها