دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶
رقابت شاعران رضوی در جشنواره ادبی نذر شعر

جشنواره ادبی نذر شعر در بزرگداشت مقام حضرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) به مناسبت دهه کرامت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای خاتم و مدیریت فرهنگی هنری منطقه 18، به مناسبت دهه کرامت و در راستای گسترش و ترویج فرهنگ رضوی در میان شهروندان و ترغیب علاقه‌مندان به خلق آثار ادبی با محوریت دینی، پس از برگزاری موفق 2 دوره از جشنواره ادبی نذر شعر و انتشار آثار برتر، سومین دوره از این جشنواره در بزرگداشت مقام حضرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) برگزار خواهد شد.
 
به گفته حامد طراحی، دبیر اجرایی سومین جشنواره ادبی نذر شعر، هدف از برگزاری این جشنواره ترویج و تعالی شعر آیینی، تبیین مقام شامخ و سیره اهل بیت (ع) به زبان فاخر شعر و تشویق علاقه‌مندان و فعالان عرصه ادبیات دینی و آیینی است.
 
وی افزود: در این جشنواره از تمامی دوستداران اهل بیت (ع) و به‌ویژه شاعران دلباخته آن حضرات دعوت می‌شود اشعاری را که درباره حضرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) سروده‌اند، به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند تا پس از داوری و انتخاب در قالب مجموعه‌ای منتشر شود. در این جشنواره همچنین لوح تقدیر و جوایز نفیسی به برگزیدگان اهدا می‌شود.
 
مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه 18 با اشاره به استقبال خوب علاقه‌مندان از این جشنواره در دوره‌های قبلی و شرکت بیش از 200 نفر از سراسر کشور در دوره دوم، اظهار کرد: این جشنواره با محوریت پرداختن به ابعاد مختلف زندگی، شخصیت و سیره حضرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) در قالب‌های شعر و قطعه ادبی و سه بخش سنتی، شعر نو و شعر کودک برگزار و آثار برگزیده نیز منتشر می‌شود.
 
طراحی درباره شرایط  ارسال آثار گفت: آثار ارسالی باید روی یک طرف برگه A4 با قلم نازنین اندازه 14 تایپ و در قالب فرمت word همراه با مشخصات کامل و ایمیل و شماره تماس صاحب اثر به نشانی الکترونیکی دبیرخانه جشنواره ارسال شود.
 
رئیس فرهنگسرای خاتم (ص) افزود: آثار باید از تازگی و نگاه نو برخوردار بوده و محدودیتی در انتخاب قالب اشعار وجود ندارد. هر شرکت‌کننده نیز باید 5 قطعه از اشعار خود را تا سوم شهریور به جشنواره ارسال کند.
 
دبیر اجرایی سومین جشنواره ادبی نذر شعر با اشاره به اینکه داوری آثار در یک مرحله انجام خواهد شد، بیان کرد: داوری سومین جشنواره ادبی نذر شعر را حمیدرضا شکارسری، سعید بیابانکی و پرویز بیگی حبیب‌آبادی برعهده دارند.
 
علاقه‌مندان برای شرکت در سومین جشنواره ادبی نذر شعر می‌توانند آثار خود را تا سوم شهریورماه در قالب اشعار به‌صورت آزاد از طریق پست الکترونیک farhangsarayekhatam@yahoo.com ارسال و برای دریافت اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع‌رسانی فرهنگسرای خاتم (ص) به نشانی khatam.farhangsara.ir  مراجعه کنند.
 
همچنین دبیرخانه جشنواره با کدپستی 1373784871 و به نشانی یافت‌آباد، شهرک ولیعصر (عج)، انتهای خیابان شهید آقایی (حیدری جنوبی)، خیابان شهید پژاند، بوستان لواسانی، فرهنگسرای خاتم (ص)، واحد روابط عمومی و با شماره‌های تماس 66207068-66207069 آماده پاسخگویی به علاقه‌مندان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها