سه‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۳:۵۰
"تن تن" غيراخلاقي از كتاب‌فروشي‌هاي اسپانيا جمع شد

يك اقتباس جديد از كتاب «تن تن» كه با موضوعي غيراخلاقي نوشته شده بود، در كتاب فروشي‌هاي اسپانيا توقيف شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از ديلي تلگراف، داستان «لوتوس صورتي» كه بر مبناي داستان «لوتوس آبي» ژرژ رمي سال گذشته منتشر شده بود، ‌با پيگيري ناشر رسمي داستان‌هاي تن‌تن، از كتاب فروشي‌هاي اسپانيا جمع شد. 

اين داستان جديد كه به قلم‌ «آنتونيو آلتاريبا» نويسنده استريپ‌ساز اسپانيايي منتشر شده بود، با نشان دادن زندگي تن تن در 35 سالگي،   مسايلي را مطرح مي‌كرد كه خالق اصلي تن تن كه 25 سال پيش درگذشت، هرگز دوست نداشت قهرمانش را به آن مسيرها بكشاند. 

كتاب‌هاي تن‌تن، ماجراي روزنامه‌نگار جسوري است كه در سراسر جهان با رويدادهاي متفاوتي مواجه مي شود. اما «ژرژ رمي» كه آثارش را با نام «هرژه» منتشر مي‌كرد، هرگز ماجراهاي غيراخلاقي را براي او خلق نكرده بود و دوست داشت تن تن در فضاي پاك و بي‌آلايش خوانندگان خود به سر برد. 

انتشار «لوتوس صورتي» كه سال گذشته و همزمان با صدمين سال تولد «ژرژ رمي» نويسنده بلژيكي منتشر شده بود، از همان زمان با مخالفت‌هاي گسترده‌اي روبه‌رو شد و بيوه نويسنده و ناشر تمام تلاش‌شان را به كار گرفتند تا از طريق قانوني جلوي انتشار آن را بگيرند. 

تاكنون تلاش‌هاي زيادي براي خلق «تن تن»هاي جديد صورت گرفته و البته در بيشتر موارد، واكنش منفي ناشر اصلي اين مجموعه را به دنبال داشته است.

سال گذشته مسوولان فرهنگي كشور كنگو نيز به كتاب ماجراهاي «تن تن در كنگو» معترض شده و گفته بودند در اين كتاب تصوير نادرستي از مردم آفريقا ارائه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها