یکشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
شرایط خرید کتاب‌های گویا  توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شد

شرایط انتخاب و خرید کتاب‌های گویا از سوی دبیرخانه هیأت انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرخانه هیأت انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای شرایط انتخاب و خرید کتاب‌‌های گویا را اعلام کرد.
 
در متن این اطلاعیه آمده است:

با توجه به اهميت كتاب‌های شنيداری در حوزه كتاب و كتابخوانی و كاربرد قابل توجه‌شان در زمينه‌های مختلف به‌ويژه مصرف فرهنگی نابينايان، نوآموزان زبان‌فارسی و سال‌خوردگان، به اطلاع عموم مؤسسات توليدكننده كتاب‌های گويا می‌‏رساند که هيأت انتخاب و خريد كتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اين پس نسبت به دريافت اين محصولات و خريدشان پس از بررسی در جلسات كارشناسی مبادرت می‌ورزد.
 
بر اين اساس، از تمامی مؤسسات ناشر اين كتاب‌ها دعوت می‌شود، در صورتی كه محصولات‌شان مجوز رسمی توليد و توزيع از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته باشند، يک نسخه از آن‌ها را به دبيرخانه اين هيأت (ساختمان مركزی وزارتخانه، طبقه دوم، اتاق 237، تلفن 38513049) تحويل دهند تا در جلسات كارشناسی مورد بررسی برای خريد قرار گيرد.
 
نتايج جلسات، مانند روال متعارف اعلام مصوبات اين هيأت، در سایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نشانی اhttp://mof.farhang.gov.ir/fa/home/book اعلام خواهد شد.
 
قابل ذكر استT كتاب گويا به عنوانی اطلاق می‌شود كه شامل متن شفاهی كتاب‌های چاپی ضبط شده روی لوح‌های فشرده با صدای نويسنده كتاب و يا يک گوينده است. بديهی است در صورتی كه ملحقات افزوده بر اين معيار (همچون موسيقی و ساير افكت‌های صوتی و يا بصری) بر خود متن اصلی غالب باشند، در اين تعريف جای نخواهند داشت و در هيأت، مورد پذيرش قرار نمی‌گيرند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها