شنبه ۲ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۴:۳۲
جدیدترین ویرایش چهل حدیث نویسی به زودی منتشر می‌شود

به گفته مدیر انتشارات جمال، در مجموعه طرح ملی "چهل حدیث نویسی" خوانندگان و مخاطبان اين آثار، نویسنده اصلی آنها به شمار می‌روند.\

مدير انتشارات جمال قم در رابطه با انتشار کتاب «چهل حديث» كه اوايل شهريور ماه سال جاری به بازار نشر عرضه مي‌شود به "ایبنا" گفت: اين اثر در قالب يك كتاب است كه خوانندگان، نويسنده اصلي آن به شمار مي‌روند. از سال 76 که اولين نمونه اين كار بيرون آمد، شش بار به گونه‌هاي متفاوت طراحي و منتشر شده و تاكنون صد و بيست هزار نسخه از اين اثر به چاپ رسيده‌است. 

اين ناشر كتاب هاي ديني ابراز كرد: در اين اثر 40 صفحه خالي براي نوشتن چهل حديث، ترجمه، موضوع و منبع احاديث طراحي و تبيين شده‌ است. همچنين صفحه‌اي تقديمي و صفحه‌اي براي مقدمه و سه صفحه در رابطه با نظرخواهي اولياء و مربيان در نظر گرفته شده‌است.

وي خاطر نشان كرد: ما با اين اثر، تحقق چند هدف را در نظر داشته‌ايم؛ برپايي و زنده نگاه‌داشتن سنت نبوي، آشنا كردن افرادي كه اين كتابچه را پر مي‌كنند با دنياي نويسندگي، پر كردن اوقات فراغت خوانندگان با ارزنده‌ترين و آموزنده‌ترين روش‌ها و اين كه خوانندگان را با كتاب‌هاي حديثي و كتابخانه‌ها آشنا كنيم.

اين ناشر كتاب‌هاي ديني در ادامه افزود: اين طرح موجب شكوفايي استعدادها و شناخت توانايي‌هاي افراد شده و در نهايت به آشنايي بيشتر با سخنان اهل‌بيت(ع) و انس با اين بزرگواران منجر مي‌شود.

حجت‌الاسلام سبحاني در تشريح تجديد چاپ‌ اين مجموعه در نوبت هاي مختلف اظهار داشت: اين طرح در مراكز گوناگون به شكل مسابقه بارها مورد توجه قرار گرفته و در هر نوبت با ارائه پيشنهاداتي تكميل شده‌ و به صورت كنوني در آمده‌است. ما در اين طرح به جاي اين كه خودمان مستقيماً وارد كار شويم از انرژي ساير اشخاصي كه در كارهاي فرهنگي بوده‌اند براي گسترش و ارتقاء اين اثر استفاده كرده‌ايم.

وي در خصوص ويژگي‌هاي ‌اين طرح اظهار داشت: سازمان آموزش و پرورش خوزستان در 3 نوبت با سه كتاب حديثي مسابقاتي را با استفاده از اين اثر اجرا كرد؛ در ابتدا با كتاب «مدرسه امام علي(ع)» و در نوبت دوم با معرفي كتاب «مدرسه محمدي(ص)» كه هر يك 365 روايت را در بر داشتند و در نوبت آخر با كتاب «شميم گل نرگس» كه 313 حديث درباره امام زمان(عج) را شامل مي‌شود.

وي افزود: از آن جا كه اجراي اين برنامه در بين دانش‌آموزان نيازمند دسترسي آنها به كتاب‌هاي احاديث كم حجم، مناسب و قابل فهم بود، چاپ مجموعه‌هاي حديثي در برنامه انتشارات قرار گرفت. ما با كمك نويسندگاني كه كارشناس حديث هستند، احاديث مرتبط با اخلاق فردي و اجتماعي را مهيا كرده و به زودي در مجموعه‌هايی ارائه می‌کنیم.

سبحاني نسب در پايان خاطر نشان كرد: يكي از نيازهاي بازار كتاب معرفي كتاب‌هاي خوب به مخاطبان اصلي اثر است. متأسفانه اين موضوع با امكانات محدود ناشران خصوصي ممكن نيست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها