چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
​نشست ادبی «زنان رُمان‌نویس ایران و سنگال؛ سیمین دانشور و مریم با» برگزار شد

یک دانشجوی سنگالی زبان و ادبیات فارسی در نشستی با شعار پیش به سوی فهم ادبیات ایرانی، به تحلیل محتوایی و مقایسه آثار «سیمین دانشور» و «مریم با» پرداخت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، نخستین نشست ادبی ایران و سنگال در موضوع زن با شعار «پیش به سوی فهم ادبیات ایرانی» و با عنوان «زنان رُمان‌نویس ایران و سنگال؛ سیمین دانشور و مریم با» در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

در این نشست که با حضور علیون بدرابی، رئیس کانون نویسندگان سنگال، فاطو کینه چاو، رئیس اتحادیه زنان علما و تعداد بسیاری از شخصیت‌های فرهنگی سنگال برگزار شد، خانم «سعاد لی» دانشجو دکتری زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تربیت مدرس تهران جایگاه زن در ایران و سنگال را با تحلیل محتوایی و مقایسه دو کتاب «نامه‌ای طولانی»، نوشته مریم با و «سووشون»، تألیف سیمین دانشور پرداخت که با استقبال بسیار حاضران روبه‌رو شد.

همچنین آقای بدرابی در سخنان خود خواستار ایجاد ارتباط قوی میان زنان نویسنده سنگال و ایران شد.

در پایان این نشست که به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و با همکاری دپارتمان زبان، ادبیات و تمدن پارسی دانشگاه شیخ آنتادیوپ داکار برگزار شده بود، فیلمی از فعالیت‌های هنری زنان ایرانی نیز نمایش داده شد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها