سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵
مشهد میزبان پنجمین دوره داستان‌نویسی «آل‌جلال» می‌شود

پنجمین دوره آموزش داستان‌نویسی بنیاد شعر و ادبیات داستانی، موسوم به «آل‌جلال» فردا در مشهد مقدس گشایش می‌یابد و با تدریس باباخانی، شاه‌آبادی، شهسواری، عباسلو، الوندی و متولی، تا پایان هفته ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی بنياد شعر و ادبيات داستانی ايرانيان، ابراهيم زاهدی‌مطلق، معاون داستان بنیاد با اعلام اين خبر افزود: اين دوره داستان‌نويسی با حضور حدود 80 ادب‌جو از استان خراسان رضوی، طی روزهای 26 تا 28 آبان‌ماه در مرکز آموزش هتلداری و گردشگری شهید آوینی مشهد مقدس برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان به شركت در اين دوره، براساس انتشار حداقل يک داستان و يا انتخاب داستان‌های آنان توسط اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی انتخاب شده‌اند.

زاهدی‌مطلق افزود: اين دوره با برنامه‌ریزی آموزشی و اعزام استاد از سوی بنياد شعر و ادبيات داستانی ايرانيان و با همکاری اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و به پيشنهاد تعدادی از ادب‌جويان شركت‌كننده در چهارمين دوره آموزشی و كارگاه داستان‌نويسی آل‌جلال كه تابستان گذشته به همت بنیاد در تهران برگزار شد، برپا می‌شود.

در اين كارگاه، سرفصل‌های «داستان در ايران»، «اسطوره سفر قهرمان»، «آداب نويسنده بودن»، «تفاوت رمان بزرگسال و داستان نوجوان»، «بيرون كشيدن داستان از تاريخ» و «چگونه اتفاقات روزمره به داستان تبديل می‌شود» به ترتيب توسط مدرسان احسان عباسلو، عزت‌الله الوندی، خسرو باباخانی، عليرضا متولی، حميدرضا شاه‌آبادی و محمدحسن شهسواری تدريس خواهد شد.

این دوره آموزشی، فردا صبح (26 آبان‌ماه) با حضور ادب‌جويان، استادان دوره و مسئولان برگزاری در مشهد افتتاح می‌شود و تا ظهر جمعه ادامه دارد.

ادب‌جويان پنجمین دوره آموزش داستان‌نویسی آل‌جلال پس از تأیید مدرسان دوره، گواهینامه‌ رسمی دریافت خواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها