یکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱
افتتاح سلسله نشست‌های «جایگاه اقتصاد مقاومتی در گفتمان فرهنگی ایران» با حضور صالحی

آیین افتتاحیه سلسله نشست‌های «جایگاه اقتصاد مقاومتی در گفتمان فرهنگی ایران» با حضور سیدعباس صالحی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عباس‌علی‌ فقیه‌ خراسانی، دبیر اجرایی سلسله نشست‌های «جایگاه اقتصاد مقاومتی در گفتمان فرهنگی ایران» با اشاره به ضرورت برگزاری این نشست‌ها که با مشارکت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران برگزار می‌شود، اظهار کرد: فرهنگ، رُکن اساسی تحقق آرمان‌های جامعه است و نظام فرهنگی در هر جامعه‌ای بر ساختارهای اجتماعی و اقتصادی آن ارجحیت دارد.
 
وی افزود: سال ۱۳۹۵ بنا بر فرموده مقام معظم رهبری به نام سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نامگذاری شده، بنابراین شایسته است تا سهم نظام فرهنگی جامعه در تحقق اقتصاد مقاومتی بررسی و برای رسیدن به این آرمان گفتمان‌سازی فرهنگی شود.
 
دبیر اجرایی سلسله نشست‌های «جایگاه اقتصاد مقاومتی در گفتمان فرهنگی ایران» درباره نخستین نشست، گفت: نشست افتتاحیه با حضور سیدعباس صالحی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و غلامرضا غفاری، رئیس دانشکده علوم اجتماعی برگزار خواهد شد. همچنین در ادامه این جلسه، حسین راغفر و ناصر فکوهی به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.
 
فقیه‌خراسانی از برگزاری هفت نشست با موضوع «نقش فرهنگ و اقتصاد مقاومتی» خبر داد و گفت: این سلسله نشست‌ها در هفت جلسه تا پایان سال جاری در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار خواهند شد. تلاش می‌شود تا در این نشست‌ها از خبرگان حوزه فرهنگ و اقتصاد برای سخنرانی دعوت به‌عمل آید.
 
نشست افتتاحیه سلسله نشست‌های «جایگاه اقتصاد مقاومتی در گفتمان فرهنگی ایران» سه‌شنبه 27 مهرماه از ساعت 9 تا 12 در تالار گفت‌و‌گو دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره  9-88994337 تماس بگیرند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها