شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۱:۵۷
"امير خستگي‌ناپذير" به چاپ دوم رسید

امير سرلشكر ولي‌الله فلاحي از آغاز جنگ در جبهه‌هاي دفاع مقدس حضور دائمی داشت. زندگينامه او در قالب كتاب «امير خستگي‌ناپذير» و توسط انتشارات مركز اسناد انقلاب اسلامي به چاپ دوم رسیده است.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) كتاب «امير خستگي‌ناپذير» هجدهمين كتاب از مجموعه كتاب‌هاي «شخصيت‌ها» در مركز اسناد انقلاب اسلامي به زندگي نامه سرلشكر شهيد ولي‌الله فلاحي (1310-1361) پرداخته است.

شرح درگيري‌هاي كردستان و حضور شهيد ولي‌الله فلاحي در گروه دكتر چمران، پاكسازي مهاباد، خاطرات تشكيل لشكر 21 حمزه و اقدامات و عمليات آن در خرمشهر، نبرد سوسنگرد، عمليات نصر، طرح تپه چشمه، عمليات الله‌اكبر در شمال سوسنگرد، عمليات ثامن‌الائمه و وقايع مربوط به سقوط هواپيماي سي 130 و شهادت سرنشينان جزء موضوعات مورد نظر اين كتاب است.

در كتاب «امير خستگي‌ناپذير» همچنين خاطراتي از نزديكان و آشنايان و همرزمان شهيد نقل و با اشعاري درباره او همراه شده است.

در پايان کتاب متن نامه شهيد به فرزند، همراه با وصيت‌نامه و تصاويري از بريده جرايد و عكس‌هاي مربوط به سانحه هوايي منجر به شهادت سرلشكر شهيد ولي‌الله فلاحي ارائه شده است.

ولي‌الله فلاحي سال 1310 در روستاي طالقان متولد شد. پس از اخذ ديپلم وارد دانشكده افسري شد و كار خود را از فرماندهي دسته در نيروي زميني آغاز كرد.

وي در طول خدمت به علت شايستگي توانست تا درجه سرتيپي و گذراندن دوره دانشكده فرماندهي و ستاد پيش برود. اما به علت فعاليت عليه رژيم پهلوي چهار بار به زندان افتاد.

فلاحي پس از پيروزي انقلاب به سمت فرماندهي نيروي زميني ارتش منصوب شد و از آغاز جنگ در جبهه‌هاي دفاع مقدس حضور دائمی داشت. پس از بركناري بني‌صدر از فرماندهي كل قوا، طي حكمي از سوي امام خميني (ره) جانشين فرماندهي نيروهاي مسلح ستاد مشترك ارتش شد.

امير سرلشكر ولي‌الله فلاحي هفتم مهرماه سال ۱۳٦0 در بازگشت از سفر به مناطق آزاد شده در عمليات ثامن‌الائمه بر اثر سقوط هواپيما به شهادت رسيد.

كتاب «امير خستگي‌ناپذير» در قطع وزيري و 320صفحه و با شمارگان 1500 نسخه و بهاي 26000 ريال توسط انتشارات مركز اسناد انقلاب اسلامي به چاپ دوم رسیده است. چاپ اول اين كتاب سال 1380 منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها