دوشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷
پرواز توکای نیمایوشیج در بازار کتاب کودک

کتاب «توکایی در قفس» اثر ماندگار نیما یوشیج با تصویرگری بهمن دادخواه بار دیگر به دست کودکان ایرانی رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط‌ عمومی و امور ‌بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به تازگی کتاب «توکایی در قفس» نوشته‌ نیما یوشیج و برنده‌ جایزه‌ سیب ‌طلای براتیسلاوا برای آشنایی کودکان با آثار فاخر ادبیات ایران به چاپ مجدد رسیده است.

بر اساس این گزارش، نیما یوشیج داستان پرنده‌ای را روایت می‌کند که در قفس محبوس است. بهار از راه می‌رسد و عروس توکا از صاحب قفس می‌خواهد او را آزاد کند. صاحب قفس اما خواست او را رد می‌کند و توکا برای نجات خود از قفس به فکر کمک گرفتن از دیگران می‌افتد. اما هیچ موجودی - یا نمی‌تواند یا نمی‌خواهد- برای نجات توکا از قفس کاری بکند. در نهایت سخنان یک جفت توکای کوهی باعث نجات پرنده‌ی داستان ما می‌شود: «خودت به قفس افتادی خودت هم باید راه بیرون آمدنش را پیدا کنی».

«توکایی در قفس» در طول سال‌های انتشار یکی از آثار شناخته شده‌ ادبیات کودک قلمداد شده است. از سویی بهمن دادخواه جایزه‌ سیب طلای نمایشگاه براتیسلاوا در سال 1973 را برای تصاویر این کتاب به‌نام خود کرده است.

انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پس از ویرایش، این اثر را برای کودکان نسل جدید به انتشار رسانده است. این کتاب به بهای دو هزار و 700 تومان، قابل خریداری از فروشگاه‌های محصولات فرهنگی هنری کانون در سراسر کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها