چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۳۲
زیارت عاشوار منبع غنی برای اعتقادات شیعه

نویسنده کتاب شرحی بر زیارت عاشورا که از سوی انتشارات دلیل ما به چاپ رسیده معتقد است زیارت عاشورا منبعی غنی برای اعتقادات شیعه و دارای منابع بسیار معتبر است._

منتظرین در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با اشاره به برخی سخنان که به سند روایی زیارت عاشورا خدشه وارد می کند گفت: نباید به نام حفظ اتحاد میان مسلمانان فضایل و مصایب اهل بیت را نادیده بگیریم.

وی افزود: زیارت عاشورا منبعی غنی برای اعتقادات شیعه است که علمای بزرگ خود را مقید می دانستند هر روز آن را قرائت کنند.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران برگرفته از قیام امام حسین(ع) است ادامه داد: ترویج زیارت عاشورا به زنده نگه داشتن انقلاب هم کمک می کند.

منتظرین با بیان این که در بیان فضایل امام حسین(ع) نباید دچار افراط و تفریط شویم، گفت: ما همزمان با این که از تحریک دشمنان علیه ائمه جلوگیری می کنیم نباید در ذکر فضایل ائمه کوتاهی كنيم.

وی اضافه کرد: البته برخی فضایل در برخی فرهنگ ها قابل درک نیست و به همین دلیل نباید روی آن موضوعات تاکید شود.

وی در پاسخ به این سوال که نویسندگان غربی تا چه اندازه نسبت به شناختن امام حسین(ع) و قیام او دغدغه دارند خاطرنشان کرد: وضعیت سیاسی جهان باعث شده است متفکران، محققان و نویسندگان به شناخت پشتوانه های انقلاب ایران علاقه مند شوند؛ در جریان جنگ تحمیلی دو کشور شیعی با هم درگیر شدند که یکی حمایت تمام کشورهای جهان را با خود داشت و دیگری به تازگی انقلاب کرده بود، اما آن که قدرتمندتر بود شکست خورد.

منتظرین نتیجه گیری کرد: این موضوع باعث شده است اقبال به اسلام با گرایش شیعه گری و شناخت ابعاد مختلف آن در جهان افزایش یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها