دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴
فراخوان همایش «فیلم کوتاه: گذشته، حال و آینده» منتشر شد

خانه کتاب با همکاری انجمن سینمای جوانان ایران و جشنواره‌ فیلم کوتاه تهران، نخستین همایش بین‌المللی «فیلم کوتاه: گذشته، حال و آینده» را برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی خانه کتاب، موسسه خانه کتاب با همکاری انجمن سینمای جوانان ایران و جشنواره‌ فیلم کوتاه تهران، نخستین همایش بین‌المللی «فیلم کوتاه: گذشته، حال و آینده» را در آبان ماه امسال در محل پردیس سینمایی چارسو برگزار می‌کند.

محورهای این همایش شامل «تعاريف، مفاهيم، مؤلفه‌ها و ابعاد تشكيل‌دهنده هويت فيلم كوتاه»، «بررسی و شناخت عناصر فيلم كوتاه»، «نقش ادبيات در فيلم كوتاه»، «اقتباس ادبی در فيلم كوتاه»،«بيان، قالب، ساختار و محتوا»،«نظريه‌ها و نگرش‌ها در فيلم كوتاه»، «كالبدشكافی فيلم كوتاه»، «ايجاز، بيان و استعاره در فيلم كوتاه»، «داستان كوتاه، فيلم كوتاه»،«گونه‌های فيلم كوتاه»، «فيلم كوتاه، مدرنيته و هويت»، «نقش و تأثير فيلم كوتاه در فرهنگ‌سازی»، «فيلم كوتاه فرزندخوانده فيلم بلند»، «روايت در فيلم كوتاه»، «ساختارهای دراماتيک در فيلم كوتاه»، «فلسفه و فيلم كوتاه» و «صدا، اثرات صوتی و موسيقی در فيلم كوتاه» است.

نخستین همایش بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در سه بخش مقالات حرفه‌ای (اعضای هیئت علمی، فیلم‌سازان و صاحب‌نظران حوزه‌ی سینما)، مقالات آزاد و ترجمه (کلیه‌ علاقه‌مندان به فیلم کوتاه، سینما و …. ) و مقالات دانشجویی (کلیه‌ دانشجویان شاخه‌های هنری و علمی دانشگاه‌های کشور) مقاله می‌پذیرد.

طبق این فراخوان، تمامی مقالات دریافت شده توسط کمیته‌ علمی همایش، بررسی و داوری می‌شوند و  تعدادی از مقالات پذیرفته شده برای ارائه در همایش انتخاب و سایر مقالات در مجموعه مقالات همایش به چاپ خواهند رسید. به دو مقاله منتخب از هر سه بخش پذیرش مقالات، جوایز ارزنده‌ای تعلق خواهد گرفت. شرکت‌کنندگان در صورت تمایل می‌توانند مقالات خود را به زبان انگلیسی نیز ارائه دهند.

آخرين ‌مهلت ارسال چكيده مقاله به این همایش 5 شهريورماه و آخرین مهلت ارسال مقالات کامل 10 مهرماه سال جاری است.
ثبت‌نام در این همایش تنها به‌صورت اینترنتی امکان‌پذیر است، بنابراین لازم است درخواست‌کنندگان با مراجعه به سایت www.iycs.ir  و www.tisff.ir  و آپلود چکیده مقاله خود، فرم تقاضای شرکت در همایش را تکمیل کرده و کد رهگیری مربوطه را دریافت کنند.

دبيرخانه این همايش در تهران، ميدان آرژانتين، خيابان احمد قصير، خيابان نوزدهم، پلاک 9، انجمن سينمای جوانان ايران واقع شده و علاقمندان می‌توانند برای كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن 88106835 تماس بگیرند.

نخستین همایش بین‌المللی« فیلم کوتاه: گذشته، حال و آینده » در محل پردیس چارسو، روزهای ۱۷ و ۱۸ آبان‌ماه برگزار می‌شود و اختتامیه همایش نیز روز ۲۲ آبان‌ماه برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها