چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲
بیست و پنجمین شماره ​ماهنامه «قلک» منتشر شد

بیست‌وپنجمین شماره ماهنامه «قلک» در سومین سال انتشار اول مردادماه 95 منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) بیست‌وپنجمین شماره ماهنامه «قلک» اول مردادماه 95 منتشر شد. شعر آغازین این شماره «قلک» مربوط به راز و نیاز اردکی کوچک با خداوند بوده که توسط ناصر کشاورز سروده شده است.
 
معرفی شغل شماره جدید قلک به «راننده تاکسی» اختصاص یافته است. در این داستان به قلم سیدنوید سیدعلی‌اکبر، راننده تاکسی متوجه زنده بودن گرگ قصه شنگول و منگول می‌شود. گرگ به‌عنوان مسافر از او می‌خواهد تا با تاکسی‌اش او را به جنگل و خانه شنگول و منگول برساند اما خانم راننده با هوشیاری می‌تواند شنگول و منگول را از دست گرگ بدجنس نجات دهد. در ادامه نیز شعری از طیبه شامانی با عنوان «خرسی شده راننده» به چاپ رسیده است.
 
در صفحه «گلک» بیست‌وپنجمین شماره ماهنامه «قلک» گل شاهپسند به قلم شیدا میرزایی به کودکان معرفی و سعی شده آموزش‌هایی درباره نگهداری این گل به آن‌ها ارائه شود. در پایان نیز از کودکان خواسته شده تا با گل شاهپسند عکس بگیرند و برای مجله ارسال کنند تا در شماره بعدی به چاپ برسد.

«از نمایش لذت ببر» نیز عنوان داستانی از آیلین اسپینلی با موضوع کار گروهی و مشارکتی است که با ترجمه مهرزاد زمردیان چاپ شده است.
 
در صفحه «بیا بازی» سمیرا رستگار‌پور کودکان را به بازدید از موزه زمان و کاخ ساعت‌ها دعوت کرده است. در این بازی کودکان باید شکل انواع ساعت را در موزه پیدا کنند.
 
شعر «چی بود؟ چی شد؟» که توسط زهرا موسوی سروده شده، در این شماره به موضوع بازیافت پرداخته و به کودکان ساخت کاردستی‌هایی از مواد دورریختنی را آموزش می‌دهد.
 
ماجرای قصه‌های «من و بچه‌هام» این شماره «قلک» به خرید هندوانه اختصاص یافته است. هر عضو خانواده هندوانه‌ای می‌خرد اما هیچ‌کدام خرید دیگری را قبول ندارد. نویسنده این داستان، شهرام شفیعی است.
 
«میهمان عجیب» نوشته علی‌اکبر زین‌العابدین، «پروانه تاخورده» طرح کاردستی کیومرث شریف‌مقدم و «هدیه‌های شما» عناوین دیگر مطالب این شماره نشریه «قلک» هستند.
 
مژگان طائی‌نیا، روشنک فتحی، نینا تقی‌زاده، الهه بهین، سارا طبیب‌زاده، میثم موسوی، آرتمیس حبیبی‌آزاد، نورا خوش‌جام، مرتضی رخصت‌پناه، فرهاد سلیمانی، نیلوفر میرمحمدی، شهرام شیرزادی، مهناز سلیمان‌نژاد و سام سلماسی دیگر همکاران این شماره ماهنامه «قلک» در بخش‌های عکاسی و تصویرسازی هستند.
 
نشریه «قلک» در هر شماره به بچه‌هایی که برای صفحات «ببین و بگو و بشنو»، «گلک» و «بچین و بچش» فعالیت‌های خواسته‌شده را انجام دهند، با همکاری فروشگاه اسباب‌بازی مفید جایزه می‌دهد.
 
«قلک» تنها مجله تخصصی آموزش مفاهیم اقتصادی برای کودکان است. این نشریه با مدیرمسئولی امیر لعلی و سردبیری علی‌اکبر زین‌العابدین با قیمت 6 هزار تومان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها