چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
«کودکان تشنه‌اند...» شعار هفته‌ ملی کودک در سال 95

«کودکان تشنه‌اند...» به‌عنوان شعار هفته‌ ملی کودک در سال 1395 تعیین شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اعضای شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی هفته‌ ملی کودک در دومین نشست هم‌اندیشی برنامه‌های هفته‌ ملی و روز جهانی کودک علاوه بر تعیین شعار امسال، اسامی روزهای این هفته را نیز نام‌گذاری کردند. برنامه‌های هفته‌ ملی کودک امسال با نگاه به آیین‌های دینی و مذهبی ماه محرم از روز 15 تا 21 مهر در سراسر کشور اجرا می‌شود.
 
براساس این گزارش روز 15 مهر و در نخستین روز این هفته با عنوان «خانواده و مهربانی در زندگی کودک امروز» و 16 مهر روز «باورهای دینی و مسوولیت‌ اجتماعی در زندگی کودک امروز» نامگذاری شد.
 
همچنین شورای برنامه‌ریزی هفته‌ ملی کودک برای روزهای 17 تا 21 مهر امسال به ترتیب اسامی «میراث فرهنگی و دوستی با طبیعت در زندگی کودک امروز»، «امنیت و سلامت در زندگی کودک امروز»، «دانش، آگاهی، کتاب و فضای مجازی در زندگی کودک امروز»، «گذشت و فداکاری در زندگی کودک امروز» و «شجاعت و سخاوت در زندگی کودک امروز» را انتخاب کرد.
 
محمدعلی شامانی مشاور مدیرعامل و دبیر کمیته‌ هماهنگی با سازمان‌ها و نهادها در این نشست گفت: با انتصاب محسن حموله به مسئولیت دبیرخانه هفته‌ ملی کودک از سوی مدیرعامل کانون، از این پس فعالیت این دبیرخانه گسترش می‌یابد و ارتباط‌های بیشتر و موثرتری با اعضای این شورا برای هرچه بهتر برگزار شدن این هفته برقرار خواهد شد.
 
همچنین در ادامه این نشست فیلم کوتاهی از فعالیت‌های کتابخانه‌های سیار کانون به نمایش درآمد و علیرضا حاجیان‌زاده، مدیرعامل کانون در توضیح آن اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در حال حاضر 942 مرکز فرهنگی‌ هنری در سراسر کشور دارد که از این میان 120 مرکز سیار روستایی و شهری است که خدمات فرهنگی‌ هنری کانون را به کودکان روستایی و مناطق محروم حاشیه‌ شهرها ارائه می‌کنند.
 
وی با اشاره به توسعه‌ این مراکز به‌عنوان یکی از سیاست‌های اصلی کانون افزود: هفته‌ ملی کودک فرصت مناسبی برای هم‌افزایی میان سازمان‌ها و ارگان‌هایی است که به شکل مستقیم یا غیرمستقیم برای کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کنند.
 
مدیرعامل کانون در ادامه از اعضای این شورا خواست در صورتی‌که فیلم یا مستنداتی از فعالیت‌های سازمان خود در این حوزه دارند می‌توانند در نشست‌های آتی آن‌را برای اعضای شورا ارائه کنند تا بتوانیم با اطلاع بیشتر از فعالیت‌ سایر سازمان‌ها، برنامه‌ریزی‌های بهتری صورت دهیم.
 
نشست شورای هماهنگی با حضور دبیران کمیته‌ها و نمایندگانی از شهرداری، پلیس راهور ناجا، انجمن تصویرگران ایران، شورای کتاب کودک، مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، هلال احمر، محیط زیست، وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی روز 12 مردادماه در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها