یکشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵
اجرای طرح کتابخانه سیار در مناطق محروم شهر طبس

حمزه سپهریان، مدیرعامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) از اجرای طرح کتابخانه سیار روستایی در مناطق محروم شهر طبس خبر داد.

 گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از آستان نیوز، حمزه سپهریان، مدیرعامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) با بیان این خبر گفت: این طرح در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ارائه خدمات فرهنگی در مناطق محروم با همکاری بخشداری مرکزی، دهیاری، هیئت‌های مذهبی، پایگاه مقاومت بسیج و خانه بهداشت روستاها اجرا می‌شود.
 
وی ادامه داد: در قالب این طرح، یک دستگاه مینی‌بوس تجهیز شده به قفسه کتاب با عنوان کتابخانه سیار روستایی به روستاهای خرو، جوخواه، جمز، کریت بالا، کریت پایین و ابراهیم آباد، خسروآباد، دهنو فاطمه برات، شیرآباد، الله آباد، بهشت آباد و تشکانان عزیمت و با استقرار در مرکز روستا نسبت به ارائه کتاب به علاقه‌مندان اقدام می­کند.
 
سپهریان با اشاره به این‌که کتاب‌ها در موضوعات مختلف و تمامی رده‌های سنی به‌صورت رایگان به روستاییان امانت داده می‌شود، افزود: در قالب این طرح یک‌هزار و 500 نسخه کتاب در کتابخانه سیار به روستاییان ارائه می‌شود و روستاییان اگر متقاضی کتاب یا نشریه خاصی باشند، در هفته بعد تهیهو به آن‌ها تحویل خواهد شد.
 
مدیرعامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) اظهار کرد: این کتابخانه‌ از شنبه تا پنجشنبه، از ساعت 8  تا 12 پذیرای علاقه‌مندان و مخاطبان خواهند بود.
 
وی گفت: مسئولیت ارائه خدمات کتابداری بر عهده یک نفر از کارشناسان فرهنگی است و در قالب اجرای طرح کتابخانه سیار، کارشناسان فرهنگی هفته‌ای یکبار به هر روستا مراجعه می­کنند و  برای ارائه خدمات امانت کتاب، تحویل یا تمدید کتاب و نشریه مستقر می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها