سه‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲
نخستین جلسه سیاستگذاری دومین جشنواره مصرف کالاهای فرهنگی برگزار شد

نخستین جلسه شورای سیاستگذاری دومین جشنواره مصرف کالاهای فرهنگی با حضور معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای این شورا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نخستین جلسه شورای سیاستگذاری دومین دوره جشنواره مصرف کالاهای فرهنگی با حضور سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای شورا، امروز (22 تیرماه) در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
 
صالحی در این جلسه با تأکید بر توجه به پژوهش‌های انجام شده در حوزه کالاهای فرهنگی، اظهار کرد: کتاب، پایان‌نامه‌های دانشجویی و مقالات از جمله مواردی هستند که توجه به آنها می‌تواند به برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‎های آینده ما کمک کند. بنابراین تعیین چگونگی حضور و داوری این آثار در این جشنواره از مواردی است که باید به آنها توجه شود. همچنین باید توجه کنیم که موضوع‌های این بخش در چه حوزه‌هایی باشند و در چه بازه زمانی تولید شده‌اند.
 
وی با بیان این‌که توجه به بُعد بین‌المللی این جشنواره از دیگر موضوع‌هایی است که می‌تواند مورد بحث و بررسی قرار گیرد، گفت: باید توجه داشته باشیم که این جشنواره قصد دارد ابعاد بین‌المللی داشته باشد و یا صرفا تمرکز خود را بر روی محصولات داخلی قرار خواهد داد و بر این اساس برنامه‌ریزی کنیم.
 
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری نخستین دوره جشنواره مصرف کالاهای فرهنگی در سال گذشته، عنوان کرد: نخستین دوره این جشنواره با هدف شناخت از این فضا برگزار شد اما برای دوره‌های بعدی نیازمند مشارکت و هم‌افزایی دیگر سازمان‌ها و نهادها هستیم تا از این طریق به جایگاه جایزه کمک بیشتری شود.
 
صالحی ادامه داد: در سال گذشته سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، وزارت آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حضور داشتند و از ظرفیت این سازمان‌ها و نهادها با هدف برگزاری هر چه بهتر جشنواره استفاده شد. امسال نیز قصد داریم دایره مشارکت را افزایش دهیم تا شاهد گسترش هرچه بیشتر این جشنواره در سطح کشور باشیم.
 
همچنین در این جلیسه، علی فریدونی، دبیر اجرایی نخستین دوره جشنواره مصرف کالاهای فرهنگی گزارشی از روند برگزاری این جشنواره ارائه داد.
 
در ادامه این جلسه با نظر اعضا مصوب شد دومین دوره این جشنواره بدون محدودیت تاریخی برای پژوهش‌ها، پایان‌نامه‌ها و مقالات برگزار شود تا از این طریق شناخت نسبتا کافی از تحقیقات انجام شده در این حوزه گردآوری شود.
 
همچنین پیشنهاد شد تا عنوان کوتاه‌تری برای جشنواره انتخاب شود تا در دوره‌های بعدی عنوان این جشنواره شمولیت بیشتری در میان مردم پیدا کند. بنابراین اعضا فرصت دارند تا برگزاری دومین جلسه شورا نسبت به ارسال نام‌های پیشنهادی به دبیرخانه جشنواره اقدام کنند.
 
در نخستین جلسه شورای سیاستگذاری جشنواره کالاهای فرهنگی مهندس مرتضی کاظمی، علیرضا حاجیان‌زاده، مجید قادری، کیانوش غریب‌پور، فریدون عموزاده خلیلی، خلیل ارجمندی، سیدمجید حسینی، حسین کریمی قدوسی، سعید حسینی، نادر قدیانی، علی فریدونی، همایون امیرزاده، نیکنام حسین‌پور و داریوش رضوانی حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها