دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
​محقق نماینده دبیر جایزه ادبی پروین در هیات علمی شد

دبیر علمی هفتمین دوره جایزه ادبی پروین اعتصامی، جواد محقق، شاعر باسابقه کشورمان را به عنوان نماینده خود در هیات علمی این جایزه معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر محمدعلی مهدوی‌راد، دبیر علمی جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و جایزه ادبی پروین اعتصامی، طی نامه‌ای به دبیر اجرایی هفتمین دوره جایزه ادبی پروین با اشاره به توانمندی‌ها و شایستگی‌های جواد محقق در حوزه ادبیات و شناخت فضای امروز ادبیات کشور، وی را به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار در هیات علمی این جایزه معرفی کرد.

دبیر علمی جایزه ادبی پروین اعتصامی که خود به عنوان یکی از اعضای هیات علمی و دبیر این هیات محسوب می‌شود، طبق مصوبه ۶۱۸ مورخ ۸۶/۱۱/۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی، دبیرعلمی جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی نیز هست.

هیات علمی جایزه پروین، پیش از این توسط هیات امنا معرفی شده بود که فیروز زنوزی جلالی، قطب‌الدین صادقی، مریم جلالی، زهرا حیاتی و سودابه امینی، اعضای آن را تشکیل می‌دهند.

یادآور می‌شود، نخستین جلسه این هیات با حضور مهدی قزلی، دبیر اجرایی هفتمین دوره جایزه ادبی پروین، ۲۴ خردادماه برگزار شد و به مسائل اساسی درباره برگزاری این جایزه پرداخت. تعیین داوران بخش‌های ۶ گانه این جایزه نیز یکی از وظایف هیات علمی است. 

جایزه ادبی پروین اعتصامی که امسال هفتمین دوره خود را پشت سر می‌گذارد به آثار تألیفی و ترجمه‌ای بانوان کشورمان در حوزه ادبیات می‌پردازد و داوری از بین آثاری که در دو سال اخیر پیش از برگزاری جایزه منتشر شده باشند، صورت می‌پذیرد. دبیرخانه هفتمین دوره این جایزه، سه‌شنبه هفته گذشته با انتشار فراخوانی از صاحبان اثر خواست تا با اطلاع از نحوه ارسال آثار خود به دبیرخانه، در این جایزه شرکت کنند.

هفتمین دوره جایزه ادبی پروین، مرداد امسال در تهران برگزار می‌شود.


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها