یکشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با سفیر بنگلادش دیدار کرد/ تاکید بر ضرورت همکاری ایران و بنگلادش در حوزه ترجمه کتاب

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با سفیر بنگلادش در تهران بر ضرورت همکاری ایران با این کشور در حوزه ترجمه کتاب تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی جنتی صبح امروز (نهم خردادماه) در دیدار با «بوئیان» سفیر بنگلادش در تهران اظهار کرد: ایران و بنگلادش به دلیل اشتراکات فرهنگی از دیرباز همواره روابط خوبی داشته‌اند.

وی با اشاره به امضای برنامه مبادلات فرهنگی ایران و بنگلادش در سال گذشته، افزود: لازم است تحرک جدیدی در روابط فرهنگی دو کشور ایجاد کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: ایران از طریق رایزن فرهنگی خود در بنگلادش از دیرباز ارتباط خوبی با مراکز فرهنگی و دانشگاهی این کشور برقرار کرده و گسترش این روابط بیش از پیش لازم است.

وی با تأکید بر نقش سفرا در تقویت روابط میان کشورها، ادامه داد: سفرا می‌توانند نقش بسیار مؤثری در گسترش روابط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ... میان کشورها داشته باشند.

جنتی با اشاره به بیت «زین قند پارسی که به بنگاله می‌رود» افزود: کشور ایران هم با توجه به این‌که شهروندان بسیاری در بنگلادش دارد، علاقه‌مند به یادگیری زبان بنگالی است و اشتراکات فرهنگی میان دو کشور نیز ایجاب می‌کند تا با زبان یکدیگر بیشتر آشنا شویم.

وی ادامه داد: در برنامه‌های مبادلات فرهنگی که میان دو کشور به امضا رسیده، بر همکاری‌های مختلف فرهنگی و هنری از جمله فیلم‌های سینمایی، ترجمه کتاب، برگزاری همایش‌های فی مابین، اعزام گروه‌های هنری و ... تأکید شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود بر همکاری‌های دوجانبه در مجامع بین‌المللی و منطقه‌ای به‌ویژه همکاری در مجمع ACD که دبیرخانه آن در تهران است، تأکید کرد.

وی با اشاره به اقدام‌ گروهک‌های تروریستی، گفت: مقابله با افراطی‌گری نیز یکی از اشتراکاتی است که میان ما و همه جهان وجود دارد زیرا اقدام‌های افراطی‌گرایان برای صلح و امنیت جهانی خطر بزرگی است.

برنامه‌های مبادلات فرهنگی فرصت خوبی برای شناخت دو ملت است

در ادامه، بوئیان، سفیر بنگلادش در تهران گفت: برنامه‌های مبادلات فرهنگی که میان دو کشور در سال گذشته به امضا رسیده فرصت مغتنمی برای گسترش روابط و شناخت دو ملت از یکدیگر است.

وی افزود: بنگلادش ظرفیت‌های علمی و فرهنگی بسیاری دارد و در حال گسترش روابط خود با دیگر کشورها در این زمینه است و ایران نیز یکی از این کشورها است.

سفیر بنگلادش در تهران گفت: گسترش روابط دانشگاهی نیز فرصت خوبی برای تقویت روابط میان دو کشور است و باید در این زمینه تلاش کرد.

وی افزود: ایران و بنگلادش در مجامع بین‌المللی روابط خوبی با یکدیگر دارند و امیدوارم این روابط بیش از پیش گسترش یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها