جمعه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲
حجت‌الاسلام محمدرضا زائری از غرفه خانه کتاب بازدید کرد

حجت‌الاسلام محمدرضا زائری، استاد حوزه و دانشگاه، ضمن بازید از بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در غرفه خانه کتاب واقع در سالن ملل حاضر شد و به گفت‌وگو با مجید غلامی جلیسه، مدیر عامل خانه کتاب پرداخت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی خانه کتاب، حجت‌الاسلام محمدرضا زائری در بازدید از غرفه خانه کتاب اظهار کرد: دیدن این حجم از بازدیدکنندگان در نمایشگاه کتاب تهران برایم بسیار غافلگیر کننده بود و به نظرم نگرانی‌های ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب برطرف شده است.

وی برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در شهر آفتاب را بهتر از مصلا دانست و گفت: افرادی که تعلق فرهنگی جدی به کتاب دارند با تغییر مکان برگزاری نمایشگاه از میزان تعلق آنها کم نمی شود.

این استاد دانشگاه با بیان این‌که مخاطبان می‌توانند از فرصت ده روزه نمایشگاه کتاب تهران برای خرید کتاب‌های متنوع و چاپ جدید استفاده کنند، گفت: نمایشگاه کتاب فرصت دید و بازدید فرهنگی را برای نویسندگان و ناشران فراهم می‌کند.

وی بیان کرد: کارکرد نمایشگاه فقط عرضه کتاب نیست. بلکه کارکردهای جانبی دیگری هم دارد که یکی از آنها امیدبخشی در فضای فرهنگی است.

زائری گفت: در این فرصت چند ساعته که در نمایشگاه بودم با دوستان زیادی درباره موضوعات مختلف تبادل دیدگاه و نظر کردم که در فضای دیگر این فرصت برای من فراهم نمی‌شد.

وی اظهار کرد: این فضا برای ما امکانات تفریحی فراهم می‌کند هرچند بخشی از نمایشگاه، کارکرد تخصصی در مورد تازه‌های نشر دارد و بخشی هم فراهم کردن ارتباطات بین ناشران و نویسندگان است. به عبارتی کارکرد فرهنگی و اجتماعی نمایشگاه کتاب قابل تأمل است.

زائری افزود: در نمایشگاه فضای کتاب با لذت همراه است چرا که کتاب نقطه اشتراک همه ما است و مردم از هر طیف، سلیقه و صنفی در این فضا جمع می‌شوند.

بیست ‌و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «فردا برای خواندن دیر است...» از 15 تا 25 اردیبهشت ماه 1395 در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب واقع در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها