یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴
برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلا نظم عمومی را بر هم می‌زد

کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ضمن تشریح بازدید کمیسیون متبوع خود از کمیته‌های شش‌گانه‌ای که امور اجرایی تکمیل پروژه شهر آفتاب را برعهده دارند، گفت: در سنوات گذشته چه در زمان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران و چه سایر گردهمایی‌هایی از این دست در مجموعه مصلا، شاهد برهم خوردن نظم عمومی منطقه، ایجاد ترافیک سنگین محلی و نارضایتی بازدیدکنندگان بودیم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از شهرنوشت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالمقیم ناصحی با تأکید بر این‌که با آغاز به‌کار مجموعه شهر آفتاب، بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حال و هوای متفاوتی برگزار خواهد شد، اظهار کرد: مجموعه شهر آفتاب به دلیل پیشرفت صنعت و تکنولوژی ساختاری سازگار و متناسب با فضای نمایشگاه‌های بین‌المللی است، به‌طوری که سازه‌های این مجموعه از استانداردهای روز دنیا برخوردارند و می‌توانند با پیشرفته‌ترین نمایشگاه‌های دنیا رقابت کنند.

وی در تشریح بازدید کمیسیون فرهنگی از کمیته‌های شش‌گانه‌ای که در شهر آفتاب در تلاش برای تکمیل پروژه هستند، گفت: بر اساس سنوات گذشته که همواره در زمان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر برای هماهنگی نیروهای اجرایی شهرداری تهران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نظارت‌هایی دارد، در آستانه برگزاری بیست و نهمین دوره نمایشگاه کتاب تهران جلسات پیوسته‌ای تشکیل شده است تا از نزدیک بر روند کارها نظارت‌های لازم انجام شود.

حجت‌الاسلام ناصحی با اشاره به مأموریت‌های کمیته‌های شش‌گانه که هر کدام مسئولیت ویژه‌ای بر عهده دارند، افزود: کمیته عمرانی و زیرساخت‌ها، فن‌آوری، فرهنگی، بحران، حمل و نقل و خدمات شهری عمده کارهای اجرایی برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب را برعهده دارند. ضمن آن که با هماهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دو منطقه 19 و 20 نیز به دلیل همجواری با نمایشگاه شهر آفتاب در روند پیشبرد اهداف مجموعه شهر آفتاب مشارکت دارند.

وی یکی از ضروریات ساخت و احداث مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب را مشکلات برگزاری نمایشگاه‌ها در مجموعه مصلای تهران دانست و بیان کرد: در سنوات گذشته چه در زمان برگزاری نمایشگاه کتاب و چه سایر گردهمایی‌هایی از این دست در مجموعه مصلا، شاهد بر هم خوردن نظم عمومی منطقه، ایجاد ترافیک سنگین محلی، نارضایتی بازدیدکنندگان شهرستانی به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم و حتی سختی تردد برای بازدیدکنندگان خارجی بودیم. به همین دلیل ساخت و تکمیل پروژه شهر آفتاب در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران افزود: با تأکید شورای شهر و دستورات مقتضی شهردار تهران اعتبار و بودجه برای ساخت و بهره‌برداری این مجموعه مشخص شده است و امروز شاهد هستیم که در طول دو ماه اخیر کار یک ساله ساخت این مجموعه انجام شده تا بار دیگر مدیریت شهری روحیه جهادی‌اش را ثابت کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها