شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
برپایی ​نشست نقد و بررسی آثار عزیز نسین در شهر کتاب

نشست نقد و بررسی آثار عزیز نسین، نویسنده، مترجم و طنزنویس اهل ترکیه، سه‌شنبه ۲۴ فروردین‌ماه در شهر کتاب برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نشست نقد و بررسی داستان‌های طنز عزیز نسین از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه روز سه‌شنبه (۲۴ فروردین‌ماه) با حضور رویا صدر، محمدحسن شهسواری، داود وفایی و ارسلان فصیحی در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم برگزار می‌شود و ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.
 
مَحمَت نُصرَت معروف به عَزیز نَسین، نویسنده، مترجم و طنزنویس اهل ترکیه، نویسندگی را از سال ۱۹۴۵ با مقاله‌نویسی در مجلات شروع کرد و نوشتن را تا پایان عمر ادامه داد. او در سال ۱۹۹۵ درگذشت. حاصل این سال‌ها، ده‌ها عنوان کتاب در زمینه‌های داستان، رمان، نمایشنامه، شعر، داستان کودک و خاطرات است.
 
عزیز نسین، طنزنویس مشهوری است که آثارش به بیشتر زبان‌های دنیا ترجمه شده و انتشار یافته است. کتاب «بچه‌های امروز معرکه‌اند» با ترجمه داوود وفایی به همت نشر مرکز و کتاب‌های «مگه تو مملکت شما خر نیس؟»، «محمود و نگار» و «دیوانه‌ای بالای بام» با ترجمه‌ی ارسلان فصیحی به همت انتشارات ققنوس به تازگی منتشر شده است که هر چهار کتاب، گزیده‌ای است از بهترین داستان طنز عزیز نسین.
 


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها