پنجشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۰
آیت‌الله اعتمادی تبریزی، استاد حوزه علمیه قم درگذشت

«آیت‌الله شیخ مصطفی اعتمادی تبریزی» از استادان حوزه علمیه قم دار فانی را وداع گفت. «شرح معالم الاصول»، «شتات الفوائد»، «موضع القوانین»، «شرح رسائل»، «شرح مکاسب» شیخ انصاری، «شرح کفایه» آخوند خراسانی و سلسله دروس صوتی برخی از آثار ماندگار استاد اعتمادی تبریزی است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، «آیت الله شیخ مصطفی اعتمادی تبریزی» از استادان  حوزه علمیه قم دار فانی را وداع گفت. وی که از استادان پُرسابقه حوزوی محسوب می‌شد، پس از عمری تلاش در راه تربیت شاگردان مکتب امام صادق(علیه السلام) به دیار حق شتافت.
 
نام آیت‌الله اعتمادی برای همه طلاب علوم دینی، آشناست. حتی آنان که از محضر درس او استفده نکرده‌اند، از نوارهای تدریس وی بهره برده‌اند. شاید این نوارها در کنار نوارهای دو استاد سترگ دیگر «مدرس افغانی» و «آیت‌الله پایانی» از مهمترین دروس صوتی چند دهه اخیر حوزه باشد.
 
مصطفی اعتمادی در سال ۱۳۰۴ در قریه خواجه از توابع شهر تبریز متولد شد. وی پس از پرورش و خواندن دروس فارسی، ادبیات عرب و منطق و تبصره را در زادگاه خود نزد والد ماجدش «حاج میرزا علی خواجه‌ای» خواند.
 
وی از روستای خواجه به تبریز آمد و در آنجا سطوح عالی را تا مکاسب از محضر استادان و مدرسان تبریز استفاده کرد و در سال ۱۳۲۵ به قم مهاجرت کرد و کفایه را از محضر آیت‌الله العظمی نجفی مرعشی فرا گرفت و بعد از آن در درس خارج فقه مرحوم آیت‌الله حجت کوه کمره‌ای و اصول مرحوم آیت‌الله بروجردی شرکت کرد و از حضرات آیات حاضر نیز بی بهره نبود.
 
ضمنا وی به تدریس سطوح عالی پرداخت و بسیاری از محصلان حوزه از محضرش بهره مند شدند.

«شرح معالم الاصول»، «شتات الفوائد» که در حواشی معالم چاپ شد، «موضع القوانین»، «شرح رسائل»، «شرح مکاسب» شیخ انصاری، «شرح کفایه» آخوند خراسانی و سلسله دروس صوتی برخی از آثار ماندگار استاد اعتمادی تبریزی است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها