شنبه ۵ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۲
بررسی كتاب «همپاي صاعقه» در فرهنگسراي پايداري

دومين نشست «يك كتاب، يك نويسنده»، با موضوع بررسی كتاب « همپاي صاعقه» نوشته گلعلي بابايي و حسين بهزاد، دوازدهم مرداد به همت كتابخانه فرهنگسراي پايداري برگزار مي‌شود./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين كتاب كه با موضوع ک‍ارن‍ام‍ه‌ ت‍اری‍خ‍ی‌ و ن‍ظام‍ی‌ ل‍ش‍ک‍ر ۲۷ م‍ک‍ان‍ی‍زه‌ م‍ح‍م‍د رس‍ول‌ال‍ل‍ه‌(ص) و تشريح نقش اين یگان در دو عمليات بزرگ فتح‌المبين و بيت‌المقدس و اعزام آن به لبنان تدوين شده و دربرگيرنده وقايع دی‌ ماه۱۳۶۰ تا ت‍ی‍ر ماه ۱۳۶۱ است، با همكاري فرهنگسرای پایداری، لشکر۲۷ محمدرسول‌ الله (ص) و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به چاپ دوم رسيده است.

همچنين كتاب «همپاي صاعقه» مورد توجه مقام معظم رهبري قرار گرفت و ايشان تقريظي بر اين كتاب پژوهشي به اين شرح نوشتند:" این یک کتاب منبع بسیار غنی و ارزشمند است که از آن می‌توان ده‌ها کتاب و فیلمنامه و زندگینامه استخراج کرد. لحظات و حالات ثبت شده در سراسر این کتاب، همان ظرافت‌های حیرت‌انگیزی است که از مجموع آن، تابلوی پرشکوه و باعظمت عملیاتی چون فتح‌المبین و بیت‌المقدس پدید آمده و برترین‌های هنر جهاد و ایثار و شجاعت و ابتکار را در مجموعه‌ نمایشگاه بی‌نظیر هنرهای انقلاب اسلامی، نشان می‌دهد. این مردان بزرگی که نام آن‌ها بسی آسان بر زبان و دل غافل ما می‌گذرد، از جنس همان اخوان صفا و فرسان هیجائند که سید شهیدان سلام‌الله‌علیه آن‌ها را با عظمت و سوز و مهر، مخاطب ساخت و از فقدان آنان غمگین بود. سلام خدا و بندگان برگزیده و فرشتگان و رسولان او نثار روح مطهر آنان باد. در روز و شب‌هایی از آبان و آذر 86 صفحه به صفحه و سطر به سطر مطالعه و نیوشیده شد." 

جلسه بررسي كتاب «همپاي صاعقه»، روز شنبه دوازدهم مرداد ماه، از ساعت 18 تا 20 در سالن آمفي تئاتر فرهنگسراي پايداري با حضور كارشناسان برگزار خواهد شد.

فرهنگسرای پایداری در خیابان پاسداران، خیابان شهید گل نبی، خیابان شهید ناطق نوری، میدان قبا واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها