دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
اهالی فرهنگ و هنر به کمپین «امسال کتاب عیدی دهیم» پیوستند

همزمان با آغاز طرح «عیدانه کتاب»، هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر هر یک کوشیده‌اند سهمی در این حرکت فرهنگی داشته باشند و با پیوستن به کمپین «امسال کتاب عیدی دهیم» حمایت خود را از این طرح اعلام کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران در پیامی از  همه پدیدآورندگان و ناشرانی که زمینه اجرای هرچه بهتر فراخوان «عیدانه کتاب» را فراهم کرده‌اند تشکر کرد و گفت: علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی باید فضای پُرنشاط و همبستگی اجتماعی و فرهنگی را تقویت کنند.

گلی امامی، نویسنده و مترجم، نیز در پیامی از همه علاقه‌مندان خواست به مناسبت عید نوروز به هم کتاب هدیه دهند چرا که کتاب از هر هدیه‌ای مفیدتر است.

همچنین، اندیشه فولادوند، بازیگر سینما و تئاتر با پیوستن به کمپین «امسال کتاب عیدی دهیم» از همه مردم خواست عید امسال به جای هر هدیه دیگر، به هم کتاب عیدی دهند و از تخفیف 20 درصدی طرح «عیدانه کتاب» بهره‌مند شوند.

سروش صحت، نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون از دیگر شخصیت‌هایی بود که به کمپین «امسال کتاب عیدی دهیم» پیوست و گفت: برای عیدی دادن می‌توانیم به کتاب هم فکر کنیم. اگر به دنبال عیدی‌های گران‌قیمت هستیم می‌توانیم تعداد کتاب‌هایی که هدیه می‌دهیم، بیشتر کنیم.

صحت افزود: می‌توانیم در کنار هر هدیه دیگری که به مناسب عید نوروز به هم می‌دهیم کتاب را هم در کنار این هدیه در نظر بگیریم تا از ایام عید برای خواندن کتاب استفاده کنیم. اگر کتاب عیدی گرفتیم خوشحال شویم و سعی کنیم آن را بخوانیم.

نوش‌آفرین انصاری، دبیر شورای کتاب کودک نیز با پیوستن به کمپین «امسال کتاب عیدی دهیم» عنوان کرد: سنت عیدی دادن خوب است و از دوران گذشته بزرگ‌ترها به کوچک‌ترها پول یا هر هدیه دیگری عیدی می‌دادند.

انصاری عنوان کرد: امسال در ایام نوروز به جای هر هدیه دیگری کتاب عیدی دهیم. برای انتخاب یک کتاب مناسب باید جست‌و‌جو کنیم تا یک هدیه ماندگار پیدا کنیم چرا که کتاب خوب، همیشه زنده است.

وی با بیان این‌که باید کتاب‌های مناسبی به کودکان و نوجوانان عیدی دهیم، گفت: نباید برای کودکان، هر کتابی را بخریم چرا که یک کتاب خوب دوست ماندگاری برای آنها در تمام سال است.

در طرح «عیدانه کتاب»، مردم می‌توانند با ارائه کارت ملی در بازه زمانی ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین با حضور در کتابفروشی‌هایی که در این طرح مشارکت کرده‌اند تا سقف ۱۰۰ هزار تومان کتاب خریداری کنند و از ۲۰ درصد تخفیفی که از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعمال می‌شود، بهره‌مند شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها