چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
«فرهنگ مصور نمادهای ایرانی» رونمایی می‌شود

مراسم رونمایی از کتاب «فرهنگ مصور نمادهای ایرانی» تالیف بهمن نامورمطلق و منیژه کنگرانی و نشست تخصصی «اسطوره و آیین»‌ با سخنرانی نامورمطلق یکشنبه 25 بهمن در موسسه بهاران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مراسم رونمایی از کتاب «فرهنگ مصور نمادهای ایرانی» تالیف بهمن نامورمطلق و منیژه کنگرانی و نشست تخصصی «اسطوره و آیین»‌ با سخنرانی نامورمطلق از ساعت 17 تا 19، یکشنبه 25 بهمن (1394) در موسسه بهاران برگزار می‌شود.

«فرهنگ مصور نمادهای ایرانی» تالیف مشترک بهمن نامورمطلق و منیژه کنگرانی با شمارگان هزار نسخه، 325 صفحه و بهای 30 هزار تومان از سوی موسسه نشر شهر روانه کتابفروشی‌ها شده است.

در این کتاب 40 نماد پربسامدتر و تاثیرگذارتر از بقیه، انتخاب و برای هرکدام یک مقاله 5 تا 10 صفحه‌ای نوشته شده است. سیمرغ، کاووس، سهراب، شیرین، زمین، خورشید، کلاغ، سگ، باد، آب، آتش، سرو، گاو، گراز، گيومرث، لاله، مانی، ماه، ماهی، منيژه، نيلوفر، ضحاک، سوسن و کیخسرو، شماری از نمادهای معرفی شده در این کتاب هستند.

نمادهای معرفی شده در این کتاب در چهار مقوله ادبیات، اسطوره‌ها، دین و هنر بررسی شده و برای هرکدام مثالی نیز از هنر ایرانی ارائه شده است. کار مهم نویسندگان در این کتاب، نشان دادن بازنمود این نمادها از هنر گذشته تا هنر معاصر ایران است. همچنین در مقدمه این کتاب نیز در حدود 50 صفحه به معرفی و شرح چیستی «نماد» پرداخته شده است.

موسسه بهاران در تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از زرتشت، کوچه نوربخش، پلاک 21 واقع است.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها