سه‌شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
فراخوان دومین دوره جشنواره علمی «نشان دهخدا» در نیمه بهمن‌ماه

دومین دوره جشنواره «نشان دهخدا» باهدف گزینش بهترین تالیفات اعضای هیات علمی سراسر کشور و ایجاد انگیزه برای ارتقاء محتوایی این آثار برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از دبیرخانه دائمی جشنواره «نشان دهخدا»، دکتر لیلا اردبیلی، دبیر اجرایی این جشنواره در بیان اهداف برگزاری آن گفت: هدف از برگزاری جشنواره «نشان دهخدا» گزینش بهترین تالیفات اعضای هیات علمی سراسر کشور و ایجاد انگیزه برای ارتقاء محتوایی این آثار است.
 
وی افزود: مشارکت وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشارات علمی و فرهنگی در برپایی این جشنواره که در سطح ملی برگزار می‌شود، نشان از اهمیت ویژه آن دارد.   
 
اردبیلی ادامه داد: فراخوان دومین دوره جشنواره «نشان دهخدا» در نیمه بهمن‌ماه منتشر می‌شود و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها می‌توانند با آثاری که در سال 1394 و در حوزه‌های فناوری اطلاعات، اطلاع‌رسانی و کتابداری، تاریخ و جغرافیا، باستان‌شناسی، حقوق، مطالعات زبان‌شناسی، ادبیات، علوم‌اجتماعی و ارتباطات، علوم‌اقتصادی، مدیریت و حسابداری، علوم‌تربیتی، روانشناسی، علوم رفتاری، تربیت‌بدنی، علوم‌سیاسی و روابط بین‌الملل و مطالعات منطقه‌ای، فقه، اصول، علوم‌ قران و حدیث، فلسفه و کلام، اخلاق، ادیان، عرفان، مطالعات انقلاب اسلامی و مطالعات هنر و زیبایی‌شناسی چاپ و منتشر شده باشند، در این رقابت شرکت کنند.  
 
دبیر اجرایی دومین دوره جشنواره «نشان دهخدا» گفت: به‌منظور گسترش فرهنگ کار و نوآوری و تبیین مبانی نظری اقتصاد مقاومتی، کتاب‌هایی که با موضوع فرهنگ کار و کارآفرینی، سلامت بیمه و اقتصاد مقاومتی و بومی‌سازی علوم‌انسانی نوشته شده باشد، در بخش ویژه جشنواره مورد داوری قرار گرفته و از صاحبان آثار تجلیل می‌شود.

داوری آثار در سه مرحله و از سوی متخصصان هر حوزه انجام شده و ارائه مدرک نشان‌دهنده عضویت در هیات علمی دانشگاه برای ارسال‌کنندگان آثار ضروری است. جایزه هیات داوران به ناشر یا ناشران برتر کتاب‌های دانشگاهی نیز در این جشنواره اهدا خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها