سه‌شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴
از توزیع نامه رهبری تا بررسی نقش زبان فارسی در فرهنگ هند

نامه مقام معظم رهبری به جوانان غرب، در غرفه مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در بیست و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب دهلی نو به صورت گسترده توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، نامه مقام معظم رهبری به جوانان غرب به زبان اردو ترجمه و در غرفه ایران توزیع و با استقبال شیعیان و مسلمانان هند روبه‌رو شد.

در محل اصلی سالن کنفرانس بخش بین‌الملل نمایشگاه نیز «نقش زبان فارسی در فرهنگ هند» با حضور پروفسور «اختر مهدی» مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

همچنین در دپارتمان فارسی دانشگاه دهلی نو، برنامه‌ای با موضوع «زبان پارسی مانعی بر گسستگی فرهنگی در هند» با حضور دکتر کمیجانی، نویسنده کتاب «القمر‌المنیر» برگزار خواهد شد.

رونمایی از کتاب «القمر‌المنیر» مجموعه اشعار امام حسین (ع) در محل اصلی سالن کنفرانس بخش بین‌الملل نمایشگاه، از دیگر برنامه‌های غرفه ایران در این دوره از نمایشگاه است.

مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران امسال پنجمین‌بار در این نمایشگاه شرکت کرده است. این مؤسسه دارای غرفه‌ای به مساحت 18 متر مربع است که حدود 240 عنوان کتاب در حوزه‌های مختلف مانند ایران‌شناسی، هنر، شعر و ادبیات نمایش گذاشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها