چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱
برگزاری جشنواره دانشجویان نمونه سال 94 با همکاری وزارتخانه‌های علوم و بهداشت

جشنواره دانشجویان نمونه سال ۹۴ با همکاری وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و به منظور معرفی دانشجویان مراکز آموزش عالی کشور برگزار می‌شود. تالیف، گردآوری و ترجمه کتاب از جمله شاخص‌های پژوهشی در انتخاب دانشجوی نمونه است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) دانشجویان در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد، کارشناسی ارشد پیوسته، دکترای حرفه‌ای و دکترای تخصصی بالینی می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند و دانشجویانی که بتوانند امتیاز لازم را کسب کرده و در دانشگاه به عنوان دانشجوی نمونه انتخاب و معرفی شوند، به‌عنوان دانشجوی نمونه به دبیرخانه مرکزی دانشجوی نمونه کشوری معرفی خواهند شد.
 
کمیته‌‌های ارزیابی در دانشگاه‌ها در سه بخش آموزشی، پژوهشی و فرهنگی تشکیل و در پنچ گروه کشاورزی و دامپزشکی، علوم انسانی، هنر، فنی و مهندسی و علوم پایه به بررسی امتیازات دانشجویان می‌پردازند.
 
تالیف، گردآوری و ترجمه کتاب از جمله شاخص‌های پژوهشی در انتخاب دانشجویان نمونه است. ارائه مجوز ارشاد و قرارداد چاپ انتشارات برای کتاب‌های چاپ نشده ضروری است. به تالیف کتاب به‌صورت تصنیفی یا کتاب‌های مرجع 10 امتیاز تعلق می‌گیرد. در صورت انتشار کتاب دانشجویان از سوی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پژوهشکده‌ها دو امتیاز و در صورتی‌که کتاب در جشنواره‌های معتبر ملی و بین‌المللی حائز رتبه‌های نخست تا سوم شود، نیز دو امتیاز دیگر به امتیازات دانشجویان افزوده خواهد شد.
 
در زمینه ترجمه و گردآوری کتاب نیز که شامل حداکثر 20 درصد امتیاز پژوهشی متناسب با هر مقطع خواهد بود، ارائه مجوز ارشاد و قرارداد چاپ انتشارات برای کتاب‌های چاپ نشده لازم است.
 
چاپ مقاله در نشریات و مجلات معتبر داخلی و بین‌المللی، اختراع، ابداع و نوآوری، مسابقات و جشنواره‌های علمی، المپیادهای علمی، آزمون زبان، فعالیت‌های فرهنگی از جمله تالیف کتاب‌های فرهنگی، فعالیت‌های ورزشی نیز از دیگر شاخص‌های موردنظر برای معرفی دانشجوی نمونه هستند.
 
دانشجویانی می‌توانند در این فراخوان ثبت‌نام کنند که در دوره کارشناسی معدل کل حداقل ۱۶، در مقطع کارشناسی‌ارشد معدل کل حداقل ۱۷، در مقطع دکتری حرفه‌ای معدل کل حداقل ۱۶، در مقطع دکتری تخصصی معدل کل حداقل ۱۷ و در مقطع دکتری تخصصی بالینی معدل کل حداقل ۱۵ را کسب کرده و حداقل ۶۰ امتیاز از کل ۱۰۰ امتیاز در فرم‌های ارسالی را دریافت کرده باشند.
 
این جشنواره دارای یک شورای عالی و یک شورای سیاست‌گذاری است که با حضور وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و همچنین مسئولان این دو وزارتخانه تشکیل می‌شود و در دانشگاه‌ها نیز کمیته‌ای به ریاست رئیس دانشگاه و با حضور معاونان آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و دانشجویی به‌عنوان اعضای این کمیته تشکیل می‌شود. این کمیته، هیات‌های داوری دانشگاه را تشکیل داده و در دو مرحله کار داوری و انتخاب دانشجویان را انجام ‌می‌دهد و دانشجویان پس از انتخاب و تجلیل در سطح دانشگاه‌ها، برای شرکت در مرحله کشوری به دبیرخانه مرکزی انتخاب دانشجوی نمونه کشوری معرفی می‌شوند.
 
دانشجویان می‌توانند تا دهم بهمن‌ماه فرم‌های پیوست‌ را تکمیل و به واحدهای مربوطه ارسال کنند.
 
آیین تجلیل از دانشجویان نمونه سال 1394، اسفندماه سال جاری در دانشگاه تهران و مرحله کشوری آن دهه نخست اردیبهشت ۱۳۹۵ با حضور رئیس‌جمهوری برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها