دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۸۷ - ۱۱:۰۰
«طفلان خونين» منتشر شد

انتشارات "دليل ما" يك كتاب تحقيقي با موضوع شهادت دو كودك حضرت مسلم(ع) به نام «طفلان خونين» و به قلم ‏«محمد صدري» را منتشر كرد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، كتاب «طفلان خونين» به بيان زندگي و چگونگي شهادت خانواده مسلم(ع) و شهادت فرزندانش به عنوان آخرين شهيدان كربلا پرداخته‌است.

هدف از تأليف اين اثر مستند‌سازى ماجراى شهادت طفلان مسلم‏ و به دست آوردن صورت كامل و مستدلي از اين واقعه غم‌انگيز است كه يكى از اسناد مظلوميت سيد الشهداء عليه السلام در واقعه كربلا محسوب مي‌شود.

اين اثر در 7 بخش با عناويني چون؛ معرفي فرزندان مسلم، اسارت طفلان مسلم، مقتل طفلان مسلم، قاتل و زندانبان، مزار طفلام مسلم، تقديم به آستان طفلان و كتابشناسي تهيه و تنظيم شده‌است.

از موضوعات اين اثر مي‌توان اولين شب سخت، در كنار فرات، آزادي از زندان، تاريخ شهادت كودكان، سيراب از حوض كوثر، آرامگاه طفلان و آمار زبان‌هاي مختلف را نام برد.

كتاب‌هاي طوفان‌البكاء، عوالم‌العلوم، كشتي جاويد كربلا، مسلم‌بن عقيل، منتخب‌المصائب، منشور عاشورا، ناسخ‌التواريخ و معالي‌السبطين از منابع استناد شده در نگارش اين اثرند.

كتاب «طفلان خونين» را انتشارات دليل ما در قطع رقعي، 80 صفحه، شمارگان 3000 نسخه و بهاي 9000 ريال به بازار كتاب عرضه كرده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها