سه‌شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶
برنامه‌های بوشهر در هفته کتاب اعلام شد/ جشن کتاب  در ساحل خلیج فارس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر برنامه‌های بیست و سومین دوره هفته کتاب در این استان را اعلام کرد و مهم‌ترین هدف از این برنامه‌ها را ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دانست.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی هفته کتاب، حمیده ماحوزی اظهار کرد: هدف اصلی از اجرای برنامه‌ها در هفته کتاب و کتابخوانی، ترویج فرهنگ کتابخوانی در استان است. تحقق این مهم، همفکری و همکاری سایر دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان را می‌طلبد.

وی افزود: یکی از برنامه‌های این هفته، برگزاری جشن کتاب در کنار ساحل استان بوشهر با حضور استانداران، ائمه جمعه، ناشران، نویسندگان و مردم است که در این جشن به عموم مردم کتاب اهدا می‌شود؛ به عبارت دیگر گردهمایی بزرگ مردم شهر در این روز اتفاق می‌افتد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از دیگر برنامه‌های این هفته را طرح سلول کتاب عنوان کرد و گفت: در این طرح، ما به زندان‌ها کتاب اهدا می‌کنیم. همچنین در این هفته با حضور در تعدادی از بیمارستان‌ها به مادرانی که فرزندان آنها تازه متولد شده‌اند کتاب‌هایی با موضوع کودک اهدا می‌کنیم.

ماحوزی افزود: از دیگر برنامه‌های هفته کتاب می‌توان به زنگ مطالعه در مدارس با همکاری آموزش و پرورش استان در تاریخ 24 آبان اشاره کرد. در این راستا همه مدارس در برنامه صبحگاهی درباره کتاب و اهمیت آن صحبت می‌کنند.

وی اظهار کرد: نقد کتاب، دعوت از نویسندگان، بازدید از کتابفروشی‌ها و چاپخانه‌ها، مسابقه نقاشی، تجلیل از کتابخوان‌های نمونه و ... از دیگر برنامه‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این هفته است.

ماحوزی با بیان این‌که یکی از وظایف ما به عنوان متولیان فرهنگیف ترویج فعالیت‌های فرهنگی است، گفت: سرانه مطالعه در استان بوشهر در سال‌های گذشته بسیار پایین بوده و برنامه‌های مناسبتی هفته کتاب آن‌طور که باید و شاید جای خود را در میان مردم باز نکرده است. با این وجود، تلاش می‌کنیم استانِ خود را از نظر فرهنگی بالا ببریم.

وی بیان کرد: هفته کتاب فرصتی برای ما فراهم می‌کند تا بتوانیم از تمام کسانی که تمام عمر خود را در حوزه کتاب تلاش کرده‌اند اما مورد غفلت واقع شده‌اند در روزهایی که متعلق به آنها است به صورت شایسته قدردانی کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها